UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Digitaalisuus
Eurooppalainen kumppanuusmarkkinoinnin jätti rantautui Suomeen
7.9.2022 14:05
Daisycon tekee yhteistyötä muun muassa Superdryn kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
7.9.2022 9:50
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainokset saattavat näkyä Netflixissä odotettua nopeammin – näin paljon mainostaminen suoratoistopalvelussa maksaa
5.9.2022 10:25
Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä syksynä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut elokuussa
2.9.2022 11:00
Muun muassa Sanna Marin -aiheiset kolumnit ja Erno Reinikaisen urasiirto kiinnostivat lukijoita elokuussa.
Toimitus
Kolumni
Digimarkkinoija, pidä pää kylmänä: haastavat ajat eivät ole vielä ohi
2.9.2022 7:05
Huhut Facebookin lähdöstä EU-alueelta, Google Analyticsin laittomuudesta ja evästeettömästä maailmasta ovat saaneet digimarkkinoijat takajaloilleen tänä vuonna. Digimarkkinoijat tarvitsevat nyt malttia ja aikaa perehtyä yksityiskohtiin, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Digitaalisuus
Suomalaisen markkinointiteknologia-alan tähtipeluri Supermetrics yltänee 100 miljoonan euron ARR:ään jo parissa vuodessa
1.9.2022 11:55
Supermetricsin uskotaan olevan yksi seuraavista suomalaisista yksisarvisista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomen Podcastmedian liikevaihto loikkasi merkittävästi – kasvun taustalla muun muassa kansainvälistyminen
31.8.2022 13:00
Suomen Podcastmedian liikevaihto ylitti jo miljoonan euron rajan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kuluttajaluottamus on alhaisempi kuin koskaan, ja se on uhka sinunkin brändillesi
30.8.2022 9:50
Kuluttajaluottamuksen indeksi on koko 60-vuotisen mittaushistoriansa alhaisin, kertoo taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD. Kestääkö sinun brändisi sen, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Monet tämän vuoden Cannesin voittajatyöt liittyivät metaversumiin – asiantuntijan mukaan metaversumi tuli "ryminällä maailmanluokan markkinointiin”
30.8.2022 9:50
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näitä asioita suomalaisyritykset kehittävät verkkoliiketoiminnassaan
29.8.2022 12:50
Yli puolet suomalaisyrityksistä on kehittänyt verkkopalvelujaan koronan takia, kertoo Fonectan tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Snapchat on saanut lyhyessä ajassa runsaasti maksullisen palvelun käyttäjiä
24.8.2022 9:00
Snapchat+-palveluun tulee jatkossa yhä enemmän ominaisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nämä ovat parhaat ajankohdat tehdä somejulkaisuja
23.8.2022 13:00
CoSchedulen data antaa arvokasta tietoa somejulkaisukalenterin suunnitteluun vuonna 2022.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: NFT-ostojen määrä lähes tuplaantuu viidessä vuodessa
25.8.2022 9:00
Useat useat brändit ovat jo lähteneet mukaan NFT:den pelikentälle.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Google tekee merkittävän algoritmipäivityksen: verkkosivustoja aletaan arvottaa uudella tavalla
22.8.2022 13:25
Googlen tulevan muutoksen myötä hakukoneoptimointi kokee muutoksia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisia palkataan aiempaa hanakammin Yhdysvaltoihin ja Isoon-Britanniaan – tällaisia työpaikkoja on eniten tarjolla
18.8.2022 13:40
Etätyöskentelyn normalisoituminen on tuonut monille suomalaisille markkinointialalla työskenteleville uusia uramahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Media
BeReal on kasvamassa kovaa kyytiä uudeksi somehitiksi, mutta pitääkö mainostajien olla vielä kiinnostuneita kanavasta? Näin vastaa sometoimisto Trootin perustaja Joona Haatainen
17.8.2022 16:10
BeReal on tuonut raikkaan tuulahduksen sosiaaliseen mediaan, jossa kaivataan siloteltujen sisältöjen sijaan aitoutta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen päätös lykätä kolmannen osapuolen evästeiden poistumista saattoi olla monille mainostajille helpotus
16.8.2022 14:50
Evästeiden piti alun perin poistua jo tänä vuonna, mutta Google on asettanut uudeksi tavoitteekseen vuoden 2024.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Yritykset vähentävät brändimainontaa” – Yhdeksän asiantuntijaa kertoo, mikä markkinoinnissa puhuttaa tänä syksynä
16.8.2022 11:30
Maailman epävarma tilanne näkyy markkinointi-investoinneissa, asiantuntijat uskovat.
Toni Rajamäki
Luovuus
MarkkinointiUutisten 10 luetuinta juttua vuonna 2022
1.7.2022 11:00
Marianne Lehikoisen tarina nousi MarkkinointiUutisten kaikkien aikojen luetuimmaksi jutuksi. Myös Jyrki Poutasen urasiirto kiinnosti ja keräsi hulppean lukijamäärän.
Toimitus
Media
Näiden somekanavien käyttöä suomalaiset ovat lisänneet eniten viimeisen vuoden aikana – TikTok ei mahdu edes kolmen parhaan joukkoon
1.7.2022 9:35
Perinteisempien kanavien parissa on vietetty yhä enemmän aikaa, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisyritys teki mullistavan uudistuksen: CRM-järjestelmä voidaan nyt integroida suoraan mobiilipuhelinverkkoon
30.6.2022 10:20
Uudistus antaa myös kolmannen osapuolen sovelluskehittäjille mahdollisuuden rakentaa uusia sovelluksia ja liiketoimintaa puhelindatan ympärille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Gary Vaynerchuk povaa nft-teknologialle valoisaa tulevaisuutta lukuisista epäilijöistä huolimatta – ”15 vuotta sitten somea pidettiin typerimpänä ideana koskaan”
21.6.2022 18:35
Digimarkkinoinnin supertähden mukaan ihmisten pitäisi heittää ”internetaivot” romukoppaan puhuttaessa nft-teknologiasta.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus: Pikamuotimainokset toistavat tyttöihin liittyviä stereotypioita
21.6.2022 13:05
Jyväskylän ja Lingköpingin yliopistojen tuoreessa tutukimuksessa analysoitiin Hennes & Mauritzin, Lindexin, KappAhlin ja GinaTricotin mainoskuvia.
Iina Kansonen
Brändit
Työt keskeyttävä pullonavaaja ja virtuaaliolut – näin Heineken onnistui kasvattamaan brändiarvoaan koronavuosina
20.6.2022 21:10
150-vuotias Heineken halusi erottua markkinoinnillaan kilpailijoista koronavuosina. Lopputuloksena Heineken kasvatti brändiarvoaan merkittävästi, vaikka baarit ja ravintolat sulkivat ovensa.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Kuluttajat ovat aiempaa avoimempia kokeilemaan uusia brändejä, sanoo Walmart Connectin markkinointijohtaja
20.6.2022 18:35
Kara Rousseaun mukaan digikanavien ja kivijalkamyymälöiden täytyy olla vahva kokonaisuus – eikä kaksi toisistaan erillä olevaa asiaa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.