Ismo Nikkola aloittaa Valion markkinointi- ja brändijohtajana, yhtiö tiedottaa.
Nikkola siirtyy taloon markkinointiteknologian palvelutoimisto Avidlylta, jossa hän toimi varatoimitusjohtajana ja strategiajohtajana. Avidly on pörssilistattu yritys, jonka toiminta on kansainvälistä.
Nikkolalta löytyy 25 vuoden kokemus kansainvälisten brändien rakentamisesta sekä markkinointi- ja brändistrategioiden luomisesta. Lähes puolet urastaan hän on työskennellyt elintarviketeollisuudessa ja toisen puolen markkinointitoimistoissa monien tunnettujen brändien, kuten Tuplan, Sisun, Pauligin, Fazerin, Nokian, Finnairin, Fortumin, Yamahan ja Wärtsilän, parissa.
Viime vuonna Nikkola valittiin johtamaan itsenäisten markkinointitoimistojen AMIN Worldwide -verkoston Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toimintoja. Nikkola valittiin EMEA-alueen uudeksi presidentiksi.
– Maailma muuttuu nopeasti ja brändit sen mukana. Ikoninen Valio-brändi on ollut näyttämässä suuntaa ruoka-alalla jo yli 100 vuotta ja haluamme olla jatkossakin innovatiivinen edelläkävijä ja arvostettu brändi alallamme. Valio on Suomen suurin elintarvikeviejä ja kansainvälistymme nopeasti. Kohtaamiset brändien kanssa tapahtuvat yhä useammin digitaalisissa ympäristöissä ympäri maailman. Siksi on hienoa saada joukkoomme kokenut osaaja, joka osaa luotsata Valio-brändiä yhä monikulttuurisemmissa ympäristöissä, sanoo Valion johtoryhmän jäsen Elli Siltala, joka vastaa Valion ydinliiketoiminnasta ja brändeistä.
– Elintarviketeollisuuden tulevaisuus näyttää erittäin mielenkiintoiselta ja Valio on siinä hienossa asemassa. Olen todella innoissani päästessäni Suomen ehkäpä merkittävimpään bränditaloon rakentamaan yhdessä tulevaisuuden menestystä, kommentoi Nikkola.