Kuva: Kuvakaappaus Tiketin brändivideolta
Brändit

50-vuotta täyttävälle Tiketille uusi mainosjingle työntekijöiden käsistä

28.2.2025 14:19
Mikko Perttunen
Vuotta 2025 juhlistetaan myös uudella brändivideolla.

Lippukauppa Tiketti aloitti toimintansa vappuna 1975. Sen perustivat alun perin opiskelijajärjestöt, jotka olivat alkaneet aktiivisesti järjestää klubi-iltoja, joiden suosion kasvaessa tarve lipunmyynnin organisoimiseen kasvoi. Yhtenä keskipisteenä toimi aluksi Tavastia-klubi.

Lippuyhtiö juhlii nyt 50-vuotista tarinaansa uudella mainosjinglellä ja brändivideolla.

Brändivideon toteutuksesta vastasi ohjaaja Okko Käyhkö ja toteutuksesta videotuotantoyhtiö Askel Company. Mainosjinglen tuotannosta puolestaan musiikkituotantotalo Fried Music.

MAINOS

– Olen haaveillut vuosia yritykseni omasta jinglestä. Lapsuuden perheessäni mainosjinglet ovat olleet iso osa arkea ja juhlaa. Koska Tiketissä työskentelee laaja joukko lahjakkaita musiikintekijöitä, halusimme osallistaa heidät projektissa. Mahtavaa että haave on nyt toteutunut ja jingle kaikkien kuultavissa, Tiketin toimitusjohtaja Mirva Merimaa kertoo tiedotteessa.

Projekti alkoi demokilpailulla, johon kaikki yrityksen työntekijät saivat osallistua. Anonyymin äänestyksen kautta jatkoon valittiin Oona Laineen sävellys.

Työryhmään kuuluivat Laineen ja projektista vastanneen Veera Venton lisäksi Tiketin työntekijät Jasse Kannussaari, Olli Rova ja Iivari Nenonen. Jinglen tuotti Fried Musicin musiikkituottaja Antti "RZY" Riihimäki, ja sanoituksia oli mukana hiomassa palkittu musiikintekijä Kaisa Korhonen.

Tiketin liikevaihto vuonna 2024 oli noin 6 miljoonaa euroa ja se työllistää 55 henkilöä.

MAINOS