A-lehdet kertoo lanseeravansa pohjoismaista asumista esittelevän Nordic Homes -julkaisun kansainvälisille markkinoille. Tarkoituksena on vastata pohjoismaiseen designiin kohdistuvaan kasvavaan kansainväliseen kysyntään.
Lehti keskittyy erityisesti suomalaiseen elämäntapaan, kun muut vastaavat julkaisut painottavat kansainvälisiä, ruotsalaisia, norjalaisia tai tanskalaisia koteja.
Jokainen 132-sivuinen numero esittelee kymmenen erilaista kotia. A-lehdet arvioi julkaisun kiinnostavan erityisesti 30–65-vuotiaita, koulutettuja ja uteliaita lukijoita, jotka arvostavat luovuutta ja tuoretta näkökulmaa asumiseen sekä kestävään kehitykseen.
Lehden ensimmäinen numero ilmestyy helmikuussa. Nordic Homes on niin sanottu bookazine-julkaisu, jossa ei ole mainoksia.
Julkaisu tulee myyntiin kymmenissä maissa ympäri maailmaa, esimerkiksi Yhdysvalloissa, Australiassa, Japanissa ja monissa Euroopan maissa.
– Globaali aikakauslehtien markkina on arvoltaan noin 33 miljardia dollaria. Nordic Homes erottuu markkinassa ainutlaatuisella konseptillaan, joka yhdistää modernin skandinaavisen tyylin perinteisiin. Uskomme, että suomalainen elämäntapa ja estetiikka kiinnostavat, ja voimme saavuttaa tällä julkaisulla oman osuutemme kansainvälisestä sisustajayleisöstä, A-lehtien irtonumeromyynnin johtaja Terhi Hauskamaa kertoo.
A-lehdet lanseerasi hiljattain myös englanninkielisen lifestyle-verkkosivuston kansainväliselle yleisölle.
Lue myös: A-lehdet tuo suomalaisen elämäntyylin kansainvälisen yleisön ulottuville tekoälyn avulla