Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailun voittajat julkaistiin torstain gaalassa. Suomalaiset nappasivat gaalassa neljä kultaa, kolme hopeaa ja seitsemän pronssia.
Werklingin ja Sitko Pizzan yhteistyö toi jopa kaksi kultaa, kun sekä brändi-identiteetti että valokuvat palkittiin. Dog Designin julkaisusuunnittelu valokuvaaja Elina Brotheuksen Seabound. A Logbook -kirjalle palkittiin kullan arvoisesti. Neljäs kulta meni Tuomas Karvoselle, jonka Palloliitolle tekemä The Equal Kit palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa. Karvonen työskenteli tuolloin TBWA\Helsingissä. Nyt hän toimii “Tebarilla” Hollannissa.
Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä virtuaalivaikuttaja Myrsky palkittiin hopealla datan visualisoinnista. Werkling nappasi myös hopeaa brändi-identiteetti-sarjassa, kun Mö Kaurameijerin brändi palkittiin. Kolmas hopeaa saanut oli Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat Visit Porille.
TBWA\Helsinki nappasi kolme pronssia #myhelsinkiairport- ja A Year of Green Innovation -kampanjoilla, joista viimeisin ylsi kahteen pronssiin. Muut suomalaiset pronssilla palkitut ovat Tino Nymanin ja Marina Vezikon FEW magazinen valokuvat, Kobran Djusie-pakkaus, Bob the Robotin Myrskyn uudenlainen tapa käyttää mediaa.
Kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä 24 maasta. Kilpailun pääpalkinnon voitti Serviceplan Germanyn Wish-kampanja.
Katso kaikki palkitut ADCE Awardsin verkkosivuilta.
Lue myös:
Werkligin Sitko Pizzalle tekemä brändityö palkittiin taas maailmalla
Werkligin työ nappasi hopeaa Cresta Awardsissa, TBWA\Helsingille pronssia