Aller Median kaupan median tiimi eli Hannaleena Koskinen (vas.), Tero Tiainen, Maija Ahonen, Sanna Kalliola ja Sirpa Toivoniemi. Kuva: Fabian Björk
Media

Aller Media laajentaa kaupan mediaan

17.2.2025 9:22
Mikko Perttunen
Mediatalon tavoitteena on, että kaikenlaiset mainostajat saisivat pääsyn yritysten mainospaikoille.

Mediatalo Aller Media alkaa tarjota kaupan median palveluita kuluttajaliiketoiminnan yrityksille.

Palveluita tarjotaan uuden Retale-brändin alla.

MAINOS

– Me autamme kuluttajaliiketoimintaa tekeviä yrityksiä rakentamaan medialiiketoimintaa. Tämä tarkoittaa sitä, että yritysten asiakaskohtaamispisteistä, kuten verkkokaupasta, asiakaslehdistä, uutiskirjeistä tai kivijalasta tehdään mediatilaa, jota tarjotaan mainostajien käyttöön, Aller Median medialiiketoiminnan johtaja Hannaleena Koskinen kommentoi tiedotteessa.

Kaupan media eli retail media on tällä hetkellä kasvavin mainonnan muoto niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa.

– Tähän asti retail media on keskittynyt isojen kaupparyhmien suljettuihin ekosysteemeihin, mutta Allerin missiona on tuoda avoin retail media markkinaan. Avoimessa retail mediassa kaikenlaiset mainostajat, eivät vain esimerkiksi tavarantoimittajat, saavat pääsyn yritysten mainospaikoille, Koskinen selventää.

MAINOS