Suomalainen älysormusvalmistaja, runsaasti kansainvälistä huomiota kerännyt Oura on palkannut historiansa ensimmäisen markkinointijohtajan. CMO:n rooliin löytyi kansainvälisesti menestynyt Karina Kogan.
Ouran markkinointikoneisto toimii yrityksen päämarkkina-alueella, Yhdysvalloissa. Nykyään in-house-porukkaan kuuluu jo 25 markkinoijaa.
Kogan on tullut alalla tunnetuksi urheiluvälinebrändi Pelotonin globaalista markkinoinnista vastaavana johtajana. Arvostettu Adweek-sivusto teki Koganista jutun viime elokuussa ja ylisti hänen markkinointitaitojaan.
Kogan sanoo liittyneensä Ouraan, koska hän uskoo älysormustuotteeseen sataprosenttisesti.
– Se on tuote, jota käytän ja rakastan. Se on tuote, joka auttaa ihmisiä elämään paremmin ja terveellisemmin. Ja se on tuote, joka pohjimmiltaan muuttaa koko alaa ja haastaa isoja tekijöitä massiivisilla markkinoilla. On virkistävää ja inspiroivaa auttaa tekemään brändiä, jolla on mahdollisuus muuttaa ihmisten käyttäytymistä ja kulttuuria parempaan suuntaan, Kogan kertoo tiedotteessa.
Ouran markkinoinnissa on tähän asti näkynyt etenkin isot panostukset vaikuttajamarkkinointiin, mikä on luonnollista, sillä monet julkkikset ovat sijoittaneet yritykseen. Tunnetut sijoittajat ovat itse tuoneet tuotetta esiin, mutta samalla heistä on ollut apua muiden vaikuttajien rekrytoinnissa.
Oura-sormusta ovat tuoneet esiin muun muassa Jennifer Aniston, Kim Kardashian ja Gwyneth Paltrow.
Lähde: Ouran verkkosivut