Twitterin omistaja Elon Musk vahvistaa, että Apple mainostaa taas Twitterissä täydellä budjetilla. Applen ja Twitterin välinen kiista oli viime viikolla isosti otsikoissa.
Musk kertoi viime viikolla, että Apple on lopettanut mainostamisen Twitterissä lähes kokonaan. Samaan hengenvetoon hän esitti kysymyksen, vihaako Apple sananvapautta.
Tänä vuonna Twitterin ostanut Musk toi esiin myös sen, että Apple on uhannut poistaa Twitterin omasta sovelluskaupastaan. Apple ei kommentoinut Muskin väitteitä.
Muskin mukaan hän oli tavannut Applen toimitusjohtaja Tim Cookin ja puhunut asiat halki. Kohussa oli kyse väärinkäsityksistä, ja nyt Apple mainostaa taas alustalla täydellä teholla. Musk sanoo, ettei Apple ollut koskaan harkinnutkaan Twitter-sovelluksen poistamista App Storesta.
Washington Postin selvityksen mukaan Apple oli tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen suurin mainostaja Twitterissä. Yhtiö käytti jopa 48 miljoonaa dollaria markkinointiin alustalla. Tämä tarkoittaa sitä, että Twitterin tuloista jopa yli neljä prosenttia tuli suoraan Applelta.
Twitterin siirryttyä Muskille jotkut alustan mainostajat ovat alkaneet varovaisiksi, koska omistajamuutoksella uskotaan olevan vaikutuksia kanavan bränditurvallisuuteen. Esimerkiksi media-alan jättiläinen IPG Mediabrands on kehottanut mainostajia laittamaan Twitter-mainonnan tauolle juurikin tästä syystä.
Lue myös: Twitteristä uhkaa tulla konservatiivien temmellyskenttä, jossa brändeille jää vain yksi vaihtoehto