Maailman sadan arvokkaimman brändin arvo on tänä vuonna 6,9 biljoonaa dollaria, arvioi Kantarin tuore raportti. Koronapandemiaa edeltävään vuoteen 2019 nähden arvo on kasvanut 47 prosenttia.
Listan kärjessä on toista vuotta perättäin Apple, jonka brändiarvoksi Kantar arvioi 880 miljardia.
Teknologiajätit hallitsevat listan kärkeä, sillä toisena on Google 577 miljardin arvolla ja kolmantena Microsoft, jonka senkin arvo on arvioitu yli 500 miljardin.
Lista on yhdysvaltalaisyhtiöiden hallitsema, mutta sijalla seitsemän keikkuu kiinalainen Tencent, joka omistaa myös enemmistöosuuden suomalaisesta Supercellista, ja sijalla kahdeksan ranskalainen muotialan yritys Louis Vuitton.
Yhdeksän brändiä palasi sadan suurimman listalle, näitä olivat esimerkiksi Colgate, Sony ja Pampers. Kaksi kiinalaista uutta brändiä, ultrapikamuotikauppa Shein ja Nongfu Spring, nousi ensimmäistä kertaa listalle.
Katso alta arvokkaimmat brändit.
1 Apple 880,455 miljardia dollaria
2 Google 577,683
3 Microsoft 501,856
4 Amazon 468,737
5 McDonald's 191,109
6 Visa 169,092
7 Tencent 141,020
8 Louis Vuitton 124,822
9 MasterCard 110,631
10 Coca-Cola 106,109