Asennemedian kaikki audiosisällöt siirtyvät juuri perustetun tytäryhtiön Asennestudion alaisuuteen. Asennemedian palveluissa säilyvät vaikuttajamarkkinointi, strateginen suunnittelu, luova konseptointi ja PR-tapahtumat.
Asennemedia on kasvattanut podcast-tuotantoaan viime vuosina merkittävästi. Läpimurto audioalalla alkoi, kun Asennemedia osti podcast-verkosto Wecastin vuonna 2018.
Asennestudion tiimiin siirtyy Asennemedialta tutut Tiina Svensk, Miikkael Anttila ja Juhana Kiiski. Svensk ja Anttila ovat myös Asennestudion osakkaita.
– Ajatus tuotantoyhtiöstä on muhinut jo pidemmän aikaa. Tuntuu, että nyt oli oikea aika eriyttää audiotuotanto omaksi liiketoiminnakseen, Anttila sanoo tiedotteessa.
Asennemedian ja Asennestudion perustaja Ulla Vartiainen luottaa audiotuotannon tulevaisuuteen ja näkee alan vauhdikkaan kehityksen Suomessa hyvänä asiana.
– Tahdomme kehittää kotimaista audiokenttää, luoda alalle yhteisiä toimintatapoja ja saada tekijät kukoistamaan, Vartiainen kertoo tiedotteessa.
Asennestudio tuottaa jatkossa podcasteja sekä vapaaseen jakeluun että tilaajille, kuten C Morelle ja Podimolle. Vaikuttajavetoisuus säilyy johtoajatuksena myös uudessa tuotantoyhtiössä.
Lue myös:
Asennemedia sai Katriina Salosesta uuden myyntijohtajan ja osakkaan
Asennemedia voitti Tubecon Awardsin toimistopalkinnon – katso tästä kaikki voittajat