Maria Flemmich Suominen on nimitetty Avidly Finlandin toimitusjohtajaksi.
34-vuotias Flemmich Suominen on työskennellyt Avidlyssä eri rooleissa vuodesta 2018 lähtien, aluksi luovassa suunnittelussa. Vuosien aikana hänen tehtäviinsä on kuulunut muun muassa asiakkuuksien johtamista ja kansainvälistä myyntiä sekä vuodesta 2022 Avidlyn luovan yksikön operatiivinen johtaminen. Samasta vuodesta lähtien hän on ollut Avidlyn kansainvälisen mainostoimistoverkosto AMIN Worldwiden hallituksen jäsen.
Vain reilussa kymmenessä vuodessa Flemmich Suominen ehti kivuta urallaan harjoittelijasta noin 20 miljoonan liikevaihdolla Suomessa operoivan luovan digitoimiston toimitusjohtajaksi. Henkilöstöä Suomessa on tytäryhtiö Sugar PR mukaan lukien 122.
"Tulin alalle vuonna 2013 copywriter-harjoittelijana."
– Tulin alalle vuonna 2013 copywriter-harjoittelijana. Sen jälkeen olen saanut nähdä monipuolisesti mainostoimiston elämää. Työskenneltyäni nelisen vuotta asiakkaan puolella palasin takaisin toimistomaailmaan, silloiseen Zeeland Familyyn Turun-toimiston vetäjäksi. Siitä on nyt seitsemän vuotta, Flemmich Suominen kommentoi tiedotteessa.
Flemmich Suominen astuu pestiin haastavassa markkinatilanteessa, mutta muistuttaa johtaneensa vain kriisivuosina, joten muutosarki on hänelle tuttua.
– Mainosala muuttuu aina, mutta brändien merkitys ja arvo taktisen tekemisen rinnalla pysyy. Markkinointi ja viestintä on aina vaikuttamista – työkalut vain muuttuvat. Meilläkin joku työntekijä on voinut aloittaa uransa piirtämällä julisteita ja joku taas tekemällä tekoälyllä trendiraporteista podcasteja. Muutosjohtaminen taantumassa vaatii ensisijaisesti selkeää viestintää. Suunta, askelmerkit ja inspiraatio on osattava johtaa arkeen, Flemmich Suominen summaa.
– Uutta suhdannenousua on odotettu jo tovi. Markkinoinnin ja viestinnän ala on aina sopeutunut muutoksiin, mutta samalla se on myös ajanut muutoksia. Taantuma ja tekoäly muokkaavat tarinankerrontaa sekä työkaluja tällä hetkellä markkinoinnin ja viestinnän, kuten myös myynnin ja asiakaskokemuksen osalta, hän jatkaa.
Avidly nimitti vastikään koko globaalin yhtiön toimitusjohtajaksi Joakim Fagerbakkin, jolla on vastuullaan Avidlyn HubSpot-liiketoiminnan kansainvälinen kasvu.
Avidly lanseeraa kevään aikana myös oman uudistetun brändinsä.
Lue myös: Avidly nimitti neljä uutta vetäjää palvelualueilleen