Jo 85-vuotias bränditoimisto SEK on vahvistanut luovaa johtoaan uusilla nimityksillään ja rekrytoinneillaan, yritys tiedottaa. Taustalla on toimiston vahva kasvu, joka on vain kiihtynyt tänä vuonna.
– Olemme voittaneet useita isoja kilpailutuksia viimeisen vuoden aikana. Jokaisessa asiakkuudessa on nyt henkilö, joka keskittyy johtamaan luovaa ajattelua ja tekemistä. Näin palvelemme asiakkaitamme entistä paremmin, kertoo SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantala tiedotteessa.
Rantalan mukaan uudet nimitykset ovat tarpeellisia asiakasmäärän kasvaessa, koska jokaisen asiakkuuden keskiössä on näkemyksellinen johtajuus.
– Luovuus on tässä työssä se kaiken ydin. Sillä herätetään tunteita ja ajatuksia ja jopa muutetaan yhteiskuntaa. Näkemyksellisyys vie meitä vauhdilla eteenpäin, Rantala kuvailee.
SEKin luovaan johtoon nimitettiin Annu Terho, Heli Roiha, Kimi Issakainen, Lauri Gran ja Sebastian Hurmerinta, jotka toimivat jatkossa Creative Director -tittelillä. Jarno Luotonen, Matti Pentikäinen ja Suvi Lähde toimivat nyt Executive Creative Director -tittelillä. Talon ulkopuolelta luovaan johtoon liittyivät Gran ja Hurmerinta. Gran siirtyi toimistoon TBWA/Helsingiltä ja Hurmerinta Werkligiltä.
SEKille avautuu jatkossa uusia mahdollisuuksia uusien yritysjärjestelyjen myötä, sillä toimiston omistajiin kuuluvan kansainvälisen Grey-ketjun fuusioituminen palvelumuotoilyritys AKQA:n avaa uusia ovia.
– Odotamme innolla uudistusta, ja olemme jo käynnistäneet ensimmäisiä yhteisiä projekteja. Yhteistyön kautta pystymme tuomaan asiakkaillemme jotain sellaista, mitä ei ole ennen nähty. AKQA on näyttänyt maailmalla tietä sille, mitä brändin kehittäminen laajasti ajateltuna voi olla – perinteisen markkinoinnin ja mainonnan lisäksi. Fuusion myötä syntyy yhdistelmä maailmanluokan luovuutta, tuloksellisuutta ja teknologiaosaamista, Rantala summaa.