Marketing Finland
Luovuus

Brunnen on Vuoden viestintätoimisto, SEKin Janne Malinen Vuoden viestintäkonsultti – katso tästä kaikki Finnish Comms Awardsissa palkitut

27.10.2022 9:45
Toni Rajamäki
TBWA\Helsinki ja Tietoevry vastasivat Vuoden viestintätyöstä.

Suomen parhaat viestinnän työt palkittiin keskiviikkona Pikku-Finlandiassa Finnish Comms Awardsissa. Brunnen valittiin Vuoden viestintätoimistoksi ja SEKin Janne Malinen Vuoden viestintäkonsultiksi. 

TBWA\Helsinki ja Tietoevry saivat puolestaan Vuoden viestintätyö -palkinnon työllään Miten Tietoevry kasvatti naishakijoiden määrää – DEI-työ vastuullisen pohjoismaisen brändin rakennuspalikkana.

Illan odotetuimmat palkinnot valitsi tuomaristo ja iso joukko alan ammattilaisia, joiden valinta Vuoden viestintätoimisto -sarjassa ei ollut kovin suuri yllätys. Brunnen on menestynyt aina ulkomaisia kilpailuja myöten, ja toimistolla oli useampi työ “shortilla” FCA:ssa.

– Vuoden viestintätoimistoksi valitun Brunnen Communicationsin johtotähtenä on tarjota vaikuttavaa ja tuloksellista viestintää putiikkipalveluna. Toimiston oma viestinnällinen tavoite on ollut rakentaa parempaa vuorovaikutusta ja kunnioittavaa keskustelukulttuuria sekä olla hyvisten puolella. Tämä näkyy sekä asiakkaiden että henkilöstön reiluna kohteluna. Toimisto on menestynyt pandemiasta huolimatta paitsi taloudellisesti, myös palveluiden laatua ja yrityksen imagoa arvioivilla mittareilla. Menestystä on satanut myös alan  kilpailuissa mm. Finnish Comms Awardseissa 2021 sekä Sabre Awards EMEA- kilpailussa, tuomariston perustelu kuuluu.

Brunnen voitti toimistopalkinnon lisäksi myös kolme muuta sarjaa.

MAINOS

Vuoden viestintäkonsultti Malisesta valitsijaraati toteaa, että hän on luonut poikkeuksellisen uran. 

– Kahdeksan vuotta sitten viestintätoimistomaailmaan astunut, moninkertaisesti palkittu Janne Malinen on monipuolisuudellaan luonut tyystin poikkeuksellisen konsulttiuran. Ahjossa uransa aloittanut ja SEKissä nykyään toimivaan Maliseen liitetään perusteluissa korkea työmoraali, ennakkoluulottomuus, jatkuva oppiminen ja itsensä kehittäminen. Palkintoja ja ehdokkuuksia on tullut useissa alan kilpailuissa, ja töillään hän on konkreettisesti auttanut myös asiakkaitaan menestymään.

Vuoden viestintätyötä valitsijaraati kuvailee täysosumaksi.

– Monipuolisesti lähdetty tavoittelemaan hyvää lopputulosta myös yrityksen sisäisenä oppimisprosessina. Hyvin yksilöidyt ja loogisesti esitetyt toimenpiteet ja tulokset, ja yhteiskunnallisen näkökulman esiintuominen ja linkitys yrityksen strategisiin tavoitteisiin ja arvoihin. Napakymppi – upeaa, tavoitteellista ja tuloksellista yhteistyötä, joka näkyy kaikessa.

Yksilöistä palkinnon nappasivat myös Staartin luova johtaja Juuso Kemi ja Netprofilen Account Manager Judit Vikman.​ Vikman palkittiin Vuoden nuori kyky -pystillä. Kemi puolestaan sai Vuoden pitchaajan tittelin. Kemi juhli myös Staartin luoman Porisuhde-kampanjan kanssa, kun hitiksi noussut työ voitti sarjan Lanseeraus tai repäisy.

FCA:n kaikki voittajat:

Vuoden viestintätoimisto:

Brunnen Communications

Vuoden viestintäkonsultti:

Janne Malinen, Oy SEK Ab

Vuoden viestintätyö:

Miten Tietoevry kasvatti naishakijoiden määrää – DEI-työ vastuullisen  pohjoismaisen brändin rakennuspalikkana  Tietoevry & TBWA\Helsinki Oy

Vuoden pitchaaja:

Juuso Kemi, Staart Oy

Vuoden nuori kyky:

Judit Vikman, Netprofile

Strateginen viestintäkonsultointi: 

Näin 9Lives sai kaksi lisäelämää strategisen yhteistyön avulla 

9Lives & Viestintätoimisto Kaiku

Yritys- ja yhteisöviestintä (sisäinen):

Ammatista ylpeäksi: jätekuskien sitoutuminen ratkaistiin Urbaserilla  johtamisen, viestinnän ja HR:n kovalla liitolla 

Urbaser Oy & Brunnen Communications Oy

Yritys- ja yhteisöviestintä (ulkoinen):

Ihmisen kokoista työelämää Keskimaalla 

Osuuskauppa Keskimaa & Aava & Bang Oy

Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä (Public Affairs + lobbaus):

Ruokatarvikkeiden kuljetusrobottien markkinoille tulon mahdollistaminen – neljän vuoden kokonaisvaltainen viestintäprojekti vaikuttajaviestinnästä  lanseerausviestintään 

Starship Technologies & Viestintätoimisto Manifesto

Toimintaympäristön teemojen hallinta (Issues Management):

Stop ruuhkamaksuille! Hiilineutraaliuteen kurottava Suomi tarvitsee  onnistumiseen tehokkaampia keinoja 

KUUMA-seutu & Brunnen Communications Oy

Muutosviestintä:

Muutoksessa kulttuuri, jonka piirissä on 1,3 miljoonan suomalaisen koti 

Visma Real Estate Oy & Netprofile

Vastuullisuusviestintä (CSR, ESG, Sustainability):

Miten Tietoevry kasvatti naishakijoiden määrää – DEI-työ vastuullisen  pohjoismaisen brändin rakennuspalikkana 

Tietoevry & TBWA\Helsinki Oy

Viestintävalmennus ja simulaatiot:

Liiketoiminnan varautuminen kyberkriiseihin: torju tiedolla, hillitse viestinnällä  ja hallitse yhteistyöllä

Advania & Netprofile

Lanseeraus tai repäisy (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot):

Porisuhdeneuvoja valloitti Suomen

Porin kaupunki & Staart Oy

Valistus (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot):

Pandemia toi pentubuumin, mutta koira ei ole pehmolelu

Suomen Kennelliitto & Brunnen Communications Oy

Palvelu- ja tuoteviestintä (B2B-viestintä):

VALIO AIMO – Hauska tukustua!

Valio Aimo & Valio & Oy SEK Ab

Lanseeraus tai repäisy (B2B-viestintä):

Laboratoriossa kasvatettu kahvi villitsi kansainvälisen median – VTT maailman  johtavien medioiden otsikoissa 

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy & San Francisco Agency Oy

Valistus (B2B-viestintä):

Kuntarahoitus: Rohkealla sidosryhmäviestinnällä esiin myllerryksen keskellä

Kuntarahoitus Oyj & Oy SEK Ab

Palvelu- ja tuoteviestintä (B2C-viestintä):

Pikku-Finlandian kansainvälinen julkisuus nosti Helsinki design -tarinan uudelle  tasolle kansallisesti 

Finlandia-talo & Ahjo Communications Oy & PING Helsinki & Helsinki Partners

Lanseeraus tai repäisy (B2C-viestintä):

Fazer Leipomot: Eläköön Reissumiesten erilaisuus!

Fazer & Viestintä Oy Drum

Valistus (B2C-viestintä):

Ei muruakaan hukkaan – kuinka kääntää tyhjä leipähylly positiiviseksi asiaksi

Fazer Leipomot Oy & Oy SEK Ab 

Pro Bono:

Haloo Mieli! – Mielinauha-kampanja suomalaisten mielenterveyden puolesta

MIELI Suomen Mielenterveys ry & Viestintätoimisto Manifesto

Vuoden varainhankintateko (VaLa ry):

Pidä huolta nuoresta mielestä

Toivon kärki ry & MIELI Suomen Mielenterveys ry & Mellakka Helsinki

Erityismaininta Vuoden varainhankintateko -kategoriassa:

Lakukansa keräsi viidessä päivässä 126 000 euroa ukrainalaisille perheille Kouvolan Lakritsi & Avidly Oyj

Erityismaininta Hankeviestintä-kategoriassa 

Joensuu – Helppo hengittää 

Joensuun kaupunki & Oy SEK AB 

MAINOS
MAINOS