Maaliskuussa ratkeavan Grand One -kilpailun päätuomarit on julkistettu.
Digitaalisen median parhaimmistoa palkitsevan kilpailun tuomarointia johtavat Katariina Harteela ja Eliisa Sarkkinen.
Harteela on Reaktor Creativen vastaava luova johtaja. Hänen töitään on palkittu niin kotimaassa kuin esimerkiksi Cannes Lions -kilpailussa ja Webby Awardseissa. Tuomarina hän on toiminut muun muassa Cannesissa. Hän vastaa kilpailussa markkinointiviestintäkategorioiden päätuomaroinnista.
Sarkkinen puolestaan vetää Siili Solutionsin Business and Service Design -tiimiä johtavana palvelumuotoilijana. Hän vastaa palvelukehitys ja -design-kategorioiden päätuomaroinnista.
Yhdessä Harteela ja Sarkkinen johtavat 44-henkistä kategoriatuomaristoa.
– Toivon näkeväni töitä, jotka herättävät ajatuksen ”miksi en ole tullut ajatelleeksi tuota”, ”en tiennyt, että tuo on edes mahdollista” ja ”onneksi asiakas on tajunnut, että tuohon kannattaa investoida”. Ja ehkä myös, ”typerästä sanaleikistä huolimatta aika oivaltava idea, Harteela kertoo tiedotteessa.
Grand One -kilpailukategorioita muokataan vuosittain. Tänä vuonna mukaan otetaan kolme uutta kategoriaa, ja vastaavasti kaksi vanhaa kategoriaa putoaa pois.
Uudet kategoriat ovat Saavutettavin digipalvelu, Paras digitaalinen ulkomainos ja Paras brändi-identiteetti. Pois jäävät Paras Podcast- ja Paras digitaalinen palvelu, alle 60 000 eur -kategoriat. Grand Onessa valitaan ensimmäistä kertaa myös Paras freelancer-työ.
– Saavutettavuuden merkitys kasvaa jatkuvasti, ja halusimmekin nostaa sen omaksi kategoriakseen. Ensi kesänä digipalvelulain piiriin tulee yhä useampi yritys, joten aihepiiri on sikälikin ajankohtainen, Grand Onen tuottaja Jani Järvinen kommentoi.
Grand One -palkintogaala järjestetään maaliskuun lopulla Helsingissä, Kattilahallissa.
Lue myös: Markkinointiuutiset oli mukana Grand Onen juhlahumussa – katso kuvagalleria gaalasta