Rekrytointipalveluita tarjoava Duunitori onnistui luomaan maanantaina pienen someilmiön Helsingin Sanomien etusivun mainoksensa ansiosta: yritys nimittäin laittoi paraatipaikalle valtavirrasta poikkeavan mainoksen, jolla työnantajia kehotetaan palkka-avoimuuteen.
Copywriting oli suorastaan nerokasta. Yleensä työnantajat eivät kerro palkkahaitaria rekrytointi-ilmoituksessa, ja sen innoittamana Duunitori teki mainokseensa viestin, jossa kuvitteellinen työnhakija hylkää työpaikan palkkauksen jäätyä epäselväksi. Viesti oli kirjoitettu samaan sävyyn kuin yritysten työnhakijoille tekemät hylkäyskirjeet.
– Kiitos mielenkiinnostanne osaamistani kohtaan! Valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut teihin. Olitte muuten vahvoilla, mutta tehtävän palkkaus jäi epäselväksi. Tällä kertaa valinnan ratkaisivat avoimuus, palkkauksen läpinäkyvyys sekä ymmärrys siitä, mitä työntekijät oikeasti työnantajilta rekrytoinnissa toivovat vuonna 2022, mainoksessa luki.
Voit katsoa koko mainoksen alla näkyvästä tviitistä.
Kehotuksen lisäksi Duunitori kertoi, että palveluun on juuri tullut uusi palkkaominaisuus, jolla työnantajat voivat lisätä palkkahaitarin rekrytointi-ilmoitukseen.