Aku Ankan Lohja-mainosliite palkittiin Editkilpailussa.
Media

Editkilpailun markkinointisarjoissa menestystä muun muassa Lohja-Ankkalinna-yhteistyölle

17.5.2024 9:56
Mikko Perttunen
Miltton ja Dentsu ovat vuoden aikakauslehtimainoksen takana.

Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailun palkinnot jaettiin eilen. Mediapalkintojen joukossa jaettiin myös kolme palkintoa markkinoinnillisissa sarjoissa.

Vuoden aikakauslehtimainoksena 27 kilpailuehdotuksen joukosta palkittiin Milttonin suunnittelema monialayhtiö Bernerin kolmeosainen Vastuullisuuden jäljet -mainossarja, jonka arvioitiin yhdistävän taktinen mainonta ja vastuullisuusviesti luontevalla tavalla. Mainosten mediasuunnittelusta vastasi Dentsu.

Bernerin mainossarja voitti viime vuoden parhaan aikakauslehtimainoksen tittelin.

Vuoden parhaana aikakausmediakampanjana puolestaan palkittiin Lohjan kaupungin yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa suunniteltu Lohjalle lompsis -mainosliite, joka julkaistiin Aku Ankan välissä, ja jota jaettiin myös Lohjan kaupungin eri tapahtumissa ja palvelupisteissä. Se oli esillä myös Aku Ankan ja kaupungin digi- ja somekanavissa.

”Oivaltava brändiyhteistyö tavoitti lapsiperhekohderyhmän mieleenpainuvalla tavalla, ja laadukkaalla printtiliitteellä Lohja varmisti pitkäkestoisen yhteyden lukijoihin”, tuomaristo perustelee.

Vuoden aikakausmediamainostaja on SOK. Tuomariston mukaan SOK on kasvattanut voimakkaasti panostuksiaan aikakausmedioiden digitaalisiin kanaviin. SOK on Editkilpailun ensimmäinen mainostaja, joka palkitaan erityisesti aikakausmedioiden digitaalisten kanavien hyödyntämisestä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Editkilpailun 2023 kaikki palkitut

Vuoden yleisömedia: Demokraatti

Vuoden ammatti- ja järjestömedia: Arkkitehti

Vuoden asiakasmedia: Kaija (Helsingin Satama Oy)

Vuoden ulkoasu aikakausmediassa: Tauko Magazine

Vuoden aikakauslehtikansi: Suomen Luonto 9/2023

Vuoden digi: Meillä kotona -kaupat

Vuoden uudistus aikakausmediassa: Tivi in English

Vuoden aikakausmediatoimittaja: Riikka Lehtovaara, Kotiliesi

Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa: Aapo Huhta, Suomen Kuvalehti, freelancer

Vuoden aikakausmediajuttu: Tältä vulva oikeasti näyttää, HS Sport Digi

Vuoden lifestylejuttu: Hellehelmat, Trendi 5/2023

Vuoden video tai audio aikakausmediassa: Toukola & Kotiliesi, Kotiliesi

Erikois-Edit: Briif-äänilehtipalvelun lanseeraus

Vuoden aikakauslehtimainos: Vastuullisuuden jäljet (Berner)

Vuoden aikakausmediakampanja: Lohjalle lompsis – Aku Ankan mainosliite (Lohjan kaupunki)

Vuoden aikakausmediamainostaja: SOK