Maailman laajimman markkinoinnin tehokkuutta mittaavan kilpailun Effie Awardsin Suomen-kisaan on otettu mukaan kuusi uutta alakategoriaa, tiedottaa Marketing Finland.
Effie Awards Finland -kilpailussa jaetaan palkintoja tutusti viidessä eri sarjassa, joista jokaisessa on useita alakategorioita. Erikoissarjaan uusiksi alakategorioiksi valikoituivat Non-Profit, Vaikuttajamarkkinointi, Performance-markkinointi ja Sosiaalinen media. Tuotteet ja palvelut -sarjaan uutena alakategoriana tuli Yritys-, tuote- tai palveluinnovaatio. Kauppa & Kuluttaja -sarjassa uutena alakategoriana on Asiakaskokemus.
Kilpailuun ilmoittautuminen on jo auennut. Ensimmäinen määräaika on 7. lokakuuta. Finalistit julkaistaan 17. joulukuuta, ja kilpailu käydään helmikuussa 2022.
Effie Awards Finland -kilpailun järjestää Marketing Finland. 20 vuotta täyttävän kilpailun pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma. Päätuomarina toimii SEKin luova johtaja Suvi Lähde, ja ohjausryhmää johtaa Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.
– Tänä vuonna tulemme näkemään brändejä ja toimistoja, jotka ovat onnistuneet löytämään tulevaisuuden suunnan ja yhdessä luoneet oman menestysreseptinsä. Kilpailutyöt on tehty uudessa normaalissa, jota elämme, ja ne toimivat loistavina suunnannäyttäjinä myös muille, sanoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki tiedotteessa.
Tuotteet ja palvelut
- Asuminen
- Autoilu & moottoriala
- Elintarvikkeet
- Elämykset & vapaa-aika
- Finanssipalvelut
- Julkis- ja kunnallishallinto
- Lemmikit
- Maatalous, teollisuus & rakentaminen
- Matkailu & turismi
- Muoti & kauneus
- Terveysala
- Yritys-, tuote- tai palveluinnovaatio
Positiivinen muutos
- Ympäristö - brändit
- Ympäristö - Non-Profit
- Sosiaalinen vastuu - brändit
- Sosiaalinen vastuu - Non-Profit
Media
- Mediaidea
- Mediateho
- Mediainnovaatio
Kauppa ja kuluttaja
- Brändiratkaisu
- Data-Driven
- Mediainnovaatio
- Uusi tuote tai palvelu
- Verkkokauppa
- Asiakaskokemus
Erikoissarja
- Ajankohtainen markkinointiteko
- Brändätyt sisällöt
- Brändikokemus
- B2B - yritysmarkkinointi
- Daavid vs. Goljat
- Kohderyhmä
- Pienet ja alueelliset budjetit
- Renessanssi
- Strateginen markkinointi
- Yrityskuva
- Non-Profit
- Performance-markkinointi
- Vaikuttajamarkkinointi
- Sosiaalinen media
Minna Hämäläinen, markkinointijohtaja, Neste
Mika Häyrinen, toimitusjohtaja, IPG Mediabrands Finland
Kati Kivimäki, toimitusjohtaja, Mall of Tripla
Tommi Kortesniemi, luova johtaja, Sherpa
Anna Lehtisalo, toimitusjohtaja, Villivisio
Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland
Rainer Lindqvist, markkinointijohtaja, Kotipizza Group
Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland
Jani Niipola, freelance-toimittaja ja kirjailija
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot
Pauli Waroma, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Lääkärikeskus Aava
Satu Yrjänen, toimitusjohtaja, Kantar TNS