Kaaos jatkuu Twitterin ympärillä, kun yhteisöpalvelun viime vuonna ostanut Elon Musk twiittasi viime viikolla, että Twitterin mainosten kohdentaminen tullaan muuttamaan muistuttamaan Googlen hakumainoksia. Search Engine Landin artikkelissa kuitenkin epäillään tämän tavan toimimista sosiaalisessa mediassa.
Googlessa mainokset kohdentuvat haettujen avainsanojen mukaan, kun taas sosiaalisessa mediassa mainokset perustuvat tyypillisesti käyttäjän toimintaan ja tämän profiilitietoihin.
Muskilla ole pienintäkään käsitystä, mistä puhuu.
Muskin muutokseen antama viikon määräaika herättää myös huvitusta. Esimerkiksi hiljattain irtisanoutunut Twitterin kaupallistamisen suunnittelupäällikkö Marcin Kadluczka uskoo Twitterillä menevän vähintään 2–3 kuukautta, jos se haluaa muuttaa tapaa kohdentaa mainoksia.
Myös Twitterin entinen mainospomo Bruce Falck arvioi, ettei Muskilla ole pienintäkään käsitystä, mistä puhuu.
Musk on yrittänyt parantaa Twitterin ansaintalogiikkaa siitä lähtien, kun hän osti yrityksen. Search Engine Land arvioi, että mikäli uusi strategia ei tuota tyydyttäviä tuloksia, mainostajat tuhlaavat rahojaan tehottomiin kampanjoihin. Epävarmuus voi aiheuttaa sen, että Twitterissä edelleen toimivat mainostajat saattavat päätyä jättämään alustan.