Digimarkkinointiyhtiö Fonecta on nimittänyt Emmi Mikkolan johtamaan markkinointiaan. Mikkola vastaa Fonectan kasvumarkkinoinnista, brändistä ja viestinnästä. Hän aloitti kasvumarkkinointijohtajan tehtävässään lokakuussa.
Mikkola on työskennellyt Fonectalla vuodesta 2015, ensin tuotekehityksessä ja myynnissä ja vuodesta 2019 Linkedin-kumppanuuden parissa, viimeksi Linkedin-liiketoiminnasta vastaavana johtajana. Mikkolalla on myös vahva ravintola-alan tausta, ja hän on osakas kahdessa oululaisessa ravintolassa.
– Kipinä ja palo asiakaspalveluun on sieltä peräisin. Ravintolassa asiakkaiden tyytyväisyys tai tyytymättömyys on suoraan silmin havaittavissa, Mikkola kuvailee tiedotteessa.
Mikkola sanoo, että yksi asia, josta Suomessa puhutaan toistaiseksi liian vähän, on digimarkkinoinnin hiilijalanjälki.
– Kaikkien yritysten pitää vähentää päästöjään, mutta moniin muihin aloihin verrattuna digimarkkinointi lähtee takamatkalta. On ylipäätään energianhukkaa luoda tehotonta sisältöä ja markkinointia, sillä jokainen internetissä oleva tiedosto tarvitsee sähköä niin tallentamiseen, siirtämiseen, lataamiseen kuin näyttämiseenkin. Tehokas digimarkkinointi sen sijaan keskittyy luomaan hyvin kohdennettua ja korkealaatuista sisältöä, joka ei tuhlaa energiaa eikä ihmisten aikaa, Mikkola pohtii.