Ankorstore
Digitaalisuus

Eurooppalainen B2B-markkinapaikka keräsi uudella rahoituskierroksella 250 miljoonaa euroa – ”Haluamme helpottaa brändien ja itsenäisten jälleenmyyjien keskinäisiä kauppasuhteita”

11.1.2022 15:05
Minna Lehto
Ankorstore on Euroopan nopeimmin kasvava B2B-markkinapaikka. Uudella rahoituksella yhtiö aikoo laajentua ja kiihdyttää toimintoja ydinmarkkinoillaan.

Eurooppalainen 200 000 jälleenmyyjän ja 15 000 tuotemerkin B2B-markkinapaikka Ankorstore keräsi uudella rahoituskierroksella 250 miljoonaa euroa. Yhtiön arvo on noussut 1,75 miljardiin euroon vain kaksi vuotta perustamisensa jälkeen.

Ankorstoren tavoitteena on luoda itsenäisille tuotemerkeille ja jälleenmyyjille uudenlaiset ja tasapuoliset kilpailuedellytykset takaavat tukkumarkkinat. Yhtiö on noussut nopeasti Euroopan markkinajohtajaksi.

– Missionamme on luoda globaali tukkuliiketoiminta, joka kääntää tasapainon riippumattomien toimijoiden eduksi. Haluamme helpottaa brändien ja itsenäisten jälleenmyyjien keskinäisiä kauppasuhteita tulemalla osaksi heidän jokapäiväistä elämäänsä ja muuttamalla vähittäiskaupan vanhentuneita käytänteitä paremmiksi. Nyt saamamme rahoitus antaa meille mahdollisuuden laajentua maantieteellisesti ja kiihdyttää toimintoja Euroopan ydinmarkkinoillamme, kertoo toimitusjohtaja ja yksi yrityksen perustajista, Nicolas Cohen tiedotteessa.

Ankorstoren liiketoimintajohtaja ja perustaja Pierre-Louis Lacoste kertoo, ettei uusi rahoitus muuta yhtiön missiota. Ankorstore haluaa edelleen varmistaa ketjuun kuulumattomien brändien ja jälleenmyyjien menestyksen.

– Ankkurikauppa on kaupankäynnin ammattikielessä kauppa, joka vetää puoleensa asiakkaita ja ohjaa asiakasvirtoja. Haluamme, että jälleenmyyjistämme tulee paikallisia ankkurikauppoja, jotka tarjoavat valikoituja tuotteita oikealla hinnalla sekä ainutlaatuisen ostokokemuksen. Ankorstore luo brändeille, jälleenmyyjille ja kuluttajille ekosysteemin, jossa kaikki kukoistavat, Lacoste sanoo.

Sijoitusyhtiö Bondin johtoryhmässä aloittava johtaja Mood Rowghani kertoo, että heitä inspiroi Ankorstoren johtoryhmä ja sen rohkea visio muuttaa kaupankäyntiä ja avata tehokkaita uusia mahdollisuuksia koko vähittäiskaupan arvoketjussa.

– Ankorstore rakentaa seuraavan sukupolven käyttöjärjestelmää vähittäiskaupalle. Nopeasti skaalautuvan ja rajat ylittävän tukkumyyntiverkostonsa kautta yritys tarjoaa luokkansa parhaan infrastruktuurin tuhansille brändeille ja ketjuihin kuulumattomille myymälöille maailmanlaajuisesti, Rowghani sanoo.

Tällä hetkellä Ankorstore toimii 23 maassa ja sillä on toimipisteet Pariisissa, Lontoossa, Berliinissä, Amsterdamissa ja Tukholmassa.

MAINOS
MAINOS
MAINOS