Bilendin tekemä markkinatutkimus kertoo, että jopa 39 prosenttia suomalaisesta aikuisväestöstä aikoo katsoa Euroviisuja tänä vuonna. Bilendin kysely tehtiin jo maaliskuun lopulla, joten kiinnostus on voinut hyvinkin näistä luvuista vielä kasvaa.
Suunnilleen yhtä suuri osuus ruotsalaisista kertoi aikovansa katsoa kisoja. Pohjoismaista vähiten kiinnostuneita olivat tanskalaiset, joista 19 prosenttia ilmoitti seuraavansa Euroviisuja.
Vaikka ennakkosuosikin viittaa on aseteltu Ruotsin ja Suomen harteille, vain 39 prosenttia ruotsalaisista ja 20 prosenttia suomalaisista uskoi kyselyn aikaan maansa sijoittuvan viiden kärkeen.
Viime vuonna Euroviisut tavoitti 2,1 miljoonaa suomalaista. Edellisvuonna hyvässä nosteessa kisoihin lähtenyt Blind Channel veti ruutujen ääreen 2,3 miljoonaa katsojaa eli 44 prosenttia suomalaisista.