Facebookia on pidetty aiemmin sosiaalisen median kanavien vähiten turvallisena mainostamisympäristönä, mistä kertoi muun muassa teknologiayhtiö GumGumin vuonna 2018 tekemä tutkimus. Sittemmin somejätti on kuitenkin kehittänyt mainostamisympäristöään bränditurvallisemmaksi.
Viime vuonna Facebook lisäsi työkalun, jolla mainostajat pystyivät estämään mainoksiensa näkymisen tiettyjen aihepiirien videoissa. Nyt Facebook haluaa tuoda samanlaisen ominaisuuden muillekin mainostamispaikoille, kuten uutisvirtaan. Uusi työkalu auttaa mainostajia kontrolloimaan sitä, mitä heidän mainoksensa ympärillä näkyy.
Facebook kertoi aloittavansa pitkään odotetun työkalun testaamisen lähiaikoina.
– Suunnittelemme testaavamme työkalua, jolla mainostaja voi valita eri aiheita, kuten rikollisuuden tai tragedian, ja valinnat vaikuttaisivat mainosten ympäristöön uutisvirrassa. Esimerkiksi lastenleluyritys haluaa ehkä välttää mainostusta uuden rikosohjelman vieressä, joten yritys voisi valita aiheista rikollisuuden ja tragedian, Facebookin tiedotteessa kerrottiin.
Facebookin on ollut pakko reagoida bränditurvallisuusongelmaan, sillä tutkimusten mukaan yritykset miettivät bränditurvallisuuttaan entistä tarkemmin. Toistaiseksi Facebook ei ole kuitenkaan ongelmissa, sillä yhtiön mainostulot kasvoivat viime vuonna 84,17 miljardiin dollariin.
Lue myös: Kontekstuaalinen kohdentaminen tulee näkymään aiempaa vahvemmin mainonnassa