Toimistot

Grand One -kilpailun finalistit julki – TBWA\Helsinki keräsi Vaarallisten somehaasteiden johdolla kaksitoista ehdokkuutta

4.3.2025 13:27
Mikko Perttunen
Myös United Imaginations ja Bob the Robot saivat ison tukun töitä finaaliin.

Digitöiden parhaimmistoa palkitsevan Grand One -kilpailun finalistit on julkistettu.

Toimistoista parhaiten pärjäsivät TBWA\Helsinki, Bob the Robot ja United Imaginations.

TBWA\Helsinki sai kaksitoista finaalipaikkaa viidellä eri työllä. Erityisen menestyksekäs ehdokkuuksien osalta oli kansainvälisilläkin areenoilla menestynyt Mannerheimin Lastensuojeluliitolle tehty Vaaralliset somehaasteet, joka keräsi yhteensä kuusi ehdokkuutta.

Lue myös: MLL:n uusi varoituspalvelu hälyttää vaarallisista somehaasteista vanhemmille tekstiviestitse

MAINOS

United Imaginations nappasi kymmenen finaalipaikka kuudella eri työllä. Töistä hyvin pärjäsivät muun muassa HS:lle suunniteltu Maailman käsissäsi sekä Withsecurelle tehty W/Threatscape, jotka kumpikin saivat kaksi ehdokkuutta.

Myös Bob the Robot sai kymmenen finaalipaikkaa, mutta viidellä eri työllä. S-Ryhmän Lelukierrätys ja Haaga-Helian Tiktok University ansaitsivat molemmat kolme finaalipaikkaa.

Lue myös: Opintopiste plakkariin somevideoita katsomalla – Suomessa lanseerataan tiettävästi maailman ensimmäinen Tiktok-sovelluksessa suoritettava korkeakoulukurssi

TIktok-yliopisto on ehdolla kolmessa sarjassa.

Palvelupuolen toimijoista parhaiten kulki Adventure Clubilla. Kestomenestyjä sai neljällä eri työllä viisi finaalipaikkaa.

Asiakaspuolella OP-ryhmä suisti ykköspaikalta K-ryhmän. OP sai finaalivaiheeseen kuusi eri työtä, ja yhteensä seitsemän finaalipaikkaa. OP on itse myös suunnitteluroolissa neljässä näistä töistä.

Mediatoimistoista parhaiten pärjäsi Toinen PHD. Kolmella eri työllä toimisto sai kuusi finaalipaikkaa.

Kolmen finaalipaikan töitä oli monia. Niiden joukossa oli muun muassa alaa puhuttanut Folkin Kia EV3 – Vastavoima statusmerkeille.

Kilpailuun ilmoitettiin tänä vuonna kaikki sarjat huomioiden 443 työtä. Viime vuoteen verrattuna kasvua oli 22 prosenttia.  Eri töitä kisassa oli mukana 223 kappaletta, mikä sekin tarkoitti 24 prosentin kasvua.

Kasvu kohdistui erityisesti palvelupuolelle, sillä siellä muun muassa AI- ja Datakategorioiden työmäärät kasvoivat yli 50 prosenttia.

Suosituin kategoria on jälleen kerran Paras kampanja, johon ilmoitettiin 40 työtä. Paras vaikuttajamarkkinointi -kategoriaan ilmoitettiin 36 työtä. Viime vuonna jälkimmäinen kategoria keräsi vain 19 työtä.

Kilpailun voittajat palkitaan gaalatilaisuudessa maaliskuun lopulla. Katso kaikki finalistit täältä.

MAINOS