Hartwall laajentaa yhteistyötään yhdysvaltalaisen elintarvikejätin PepsiCon kanssa, minkä myötä Hartwallin valikoima kasvaa kahdella globaalilla menestysbrändillä.
Hartwall kertoo, että yhtiö alkaa myymään, markkinoimaan ja jakelemaan PepsiCon Lay’s-perunalastuja ja Doritos-maissilastuja Suomessa. Entuudestaan Hartwalliin valikoimaan ovat kuuluneet PepsiCon juomat, kuten Suomen suosituin virvoitusjuoma Pepsi Max. Muita PepsiCon tunnettuja juomabrändejä ovat muun muassa Gatorade, 7 Up ja Mountain Dew.
Lay's on maailman suosituin perunalastu. Brändi luotiin vuonna 1932, ja siitä tuli ensimmäinen snack-valmistaja, joka käytti televisiomainoksia markkinoinnissaan. Doritos puolestaan on maailman suurin tortillalastubrändi.
– Olemme tehneet pitkään tiivistä yhteistyötä PepsiCon kanssa, ja nyt meille aukesi loistava mahdollisuus laajentaa sekä yhteistyötämme että valikoimaamme. Uuden avauksemme myötä voimme tarjota asiakkaillemme hieman ekstraa niin kauppa- kuin ravintolapuolella, sanoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen tiedotteessa.
Hartwallin emoyhtiö Royal Unibrew on jo entuudestaan tuonut Lay’s- ja Doritos-sipsejä Tanskaan, ja nyt yhteistyö laajenee myös muihin Pohjoismaihin. Suomessa Lay’sin ja Doritosin tuonnista on tähän asti vastannut Orkla Suomi.