Outshinen digimainospintojen asennukset ovat alkaneet vauhdilla. Vasemmalla kehitysjohtaja Aapo Koro ja oikealla toimitusjohtaja Jani Lepistö. Kuva: Outshine
Mainonta

Helsingin keskustan digimainospintojen asennukset edellä aikataulua

16.8.2024 12:56
Mikko Perttunen
400 aiemmin staattista mainospintaa muuttuu digitaalisiksi.

Elokuun alussa alkanut Outshinen ja Helsingin kaupungin välinen kaupungin keskustan ulkomainontasopimus on tuonut digitaalisia mainospintoja kaupunkiin suunniteltua nopeammin. Pian asennettuna on jo sata digitaalista mainospintaa, ja syyskuun aikana pintoja on Outshinen arvion mukaan jo 195 kappaletta.

Ensi vaiheen valmistuttua verkostosta tulee 444 pinnan laajuinen. Aiemmin mainospaikkoja hallinnoi Clear Channel, ja pinnoista vain 40 oli digitaalisia ja 400 staattisia. Outshine muuttaa nyt kaikki pinnat digitaalisiksi, joten tällaisten mainospintojen määrä kymmenkertaistuu.

Helsingin kaupungin ulkomainossopimus kestää kevääseen 2035 saakka. Keskustan ulkopuolisilla alueilla suurnäyttömainonnasta ja katumainostauluista vastaa Keskisuomalainen Oy.

Lue myös: Helsingin ulkomainonnan operaattorit vaihtuvat kesällä

MAINOS