Mikko Perttunen
Media

Helsingin Sanomat aloittaa muutosneuvottelut – mainos- ja markkinointimyynnin vähennystarve jopa 25 työntekijää

28.2.2024 10:49
Mikko Perttunen
Päätoimittajien määrä vähenee yhdellä, mutta kirjoittavien toimittajien määrää on tarkoitus lisätä.

Helsingin Sanomat kertoo aloittavansa organisaatiouudistuksen, jolla se tavoittelee toimintatavan yksinkertaistamista ja digitaalisen kasvun vauhdittamista.

Helsingin Sanomia kustantava Sanoma Media Finland käynnistää samaan aikaan muutosneuvottelut myös mainostilaa ja markkinoinnin ratkaisuja myyvässä B2B-organisaatiossaan. Näissä toiminnoissa muutokset voivat johtaa enimmillään 25 työtehtävän vähennyksiin.

Toimituksessa muutokset voivat johtaa työnkuvien muutoksiin ja enimmillään kahdenkymmenen työtehtävän vähenemiseen. Muutosneuvottelujen piirissä on koko HS:n henkilöstö, myös johto. Joitakin poikkeuksiakin on, sillä neuvottelut eivät koske esimerkiksi pääkirjoitus- ja mielipidetoimitusta.

Yhtiön mukaan tavoitteena on selkiyttää johtamisen rakenteita ja lisätä kirjoittavien toimittajien määrää. Uuden organisaation on tarkoitus perustua painetun lehden osastojen sijaan pienempiin sisältötiimeihin. Myös joitakin aihepiirejä halutaan vahvistaa. Vahvistettavia alueita ovat muun muassa talous ja politiikka sekä kirjallisuus.

Samalla HS kertoo siirtyvänsä kahden päätoimittajan malliin. Muutoksen vuoksi syventävien sisältöjen päätoimittaja Laura Saarikoski on irtisanoutunut. Päätoimittajina jatkavat vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi sekä uutispäätoimittaja Antero Mukka.

MAINOS
MAINOS
MAINOS