HS
Media

Helsingin Sanomien Counter-Strike-kampanjalle kultaa ja pronssia Epica Awardseista

11.12.2023 10:09
Mikko Perttunen
Peliin suunniteltu salahuone kampanjoi lehdistönvapauden puolesta Ukrainan sodan venäläistä propagandaa vastaan.

Milttonin suunnittelema Helsingin Sanomien Counterstrike of the Free Press -kampanja voitti kaksi palkintoa luovan viestinnän Epica Awardseissa viime viikolla.

Helsingin Sanomien Counter-Strike-peliin rakentama salahuone, jossa olevat kuvat ja tekstit kertovat Helsingin Sanomien toimittajien ja kuvaajien Ukrainassa näkemistä julmuuksista Venäjäksi ja Englanniksi, voitti kultaa Media-kategoriassa ja pronssia Yrityskuva-kategoriassa.

Kampanja poiki liki 900 lehtiartikkelia 66 maassa ja Helsingin Sanomien Counter-Strike Global Offensiveen luoma kartta, josta salahuone löytyy, ladattiin yli 50 000 kertaa. Se oli myös pelin trendaavien karttojen ykkösenä.

Lue myös: Helsingin Sanomat sissimarkkinoi sananvapautta Venäjälle videopelin kautta

Lue myös: Kaksi suomalaistyötä Epica Awardsien finaalissa – Helsingin Sanomien lehdistönvapaustyö ehdolla kolmessa kategoriassa

MAINOS
MAINOS
MAINOS