Pääkaupunkiseudun ainoa outlet-kylä Helsinki Outlet avaa maaliskuussa oman verkkokaupan alan ensimmäisten joukossa Euroopassa. Verkkokauppaan tulee myyntiin ostoskylän brändien erikoiseriä, joita on tarjolla vain rajoitetun ajan.
Monikanavaisuudella haetaan lisämyyntikanavaa brändeille, mutta myös asiakaskokemuksen uskotaan vahvistuvan verkkokaupan myötä. Helsinki Outletin toimitusjohtaja Johanna Haltia odottaa digitaalisen kanavan kasvattavan ja vahvistavan ostoskylän asemaa.
Lue myös: Verkko-ostamisen suosio kasvoi Suomessa loppuvuodesta – eniten ostettiin Lapissa ja iltaisin
– Outlet-kylän kasvattamisessa ja kehittämisessä asiakaskokemus on keskiössä. Verkkokauppa mahdollistaa asiakaskokemuksen luontevan jatkumon fyysiselle ostoskyläkokemukselle. Verkkokaupan etu on ostamisen helppous ja outlet-kylän valikoiman mahdollistaminen koko maan laajuudelle. Olemme testanneet verkkokauppaa jo parin viikon ajan lojaaleimmilla kanta-asiakkaillamme, ja tulokset sekä palaute on ollut erittäin myönteistä, Haltia kommentoi tiedotteessa.
Haltia uskoo, että sekä fyysisellä että digitaalisella kanavalla on merkittävä rooli Helsinki Outletin tulevaisuudessa.
– Vähittäiskauppa-alalla fyysisellä ostopaikalla tulee olemaan jatkossakin merkittävä rooli elämyskeitaana, mitä digitaalinen kanava ei pysty tarjoamaan. Tavallinen kauppakeskusasiointi tulee kuitenkin muuttumaan lähitulevaisuudessa, jolloin myös monikanavaisesta asiakaskokemuksesta tulee elinehto menestymiselle.
Monikanavainen asiakaskokemus on ollut osa Helsinki Outletin strategiaa jo suunnitteluvaiheista asti. Ostoskylä toi myös ensimmäisenä kauppakeskuksena Suomeen live shopping -ostostapahtumakonseptin keväällä 2021.
Helsinki Outlet avattiin vuonna 2019.