Ohjaaja Teemu Niukkanen siirtyy freelance-markkinoilta mainoselokuvayhtiö Directors Guildin yksinoikeusedustukseen Suomessa.
– Teemu on kiistatta suomalaisen huumorin kultasormi. Teemu ymmärtää komedian syntymekanismit, eikä häpeile käyttää niitä hyväkseen. Elokuvamuodollisesti moneen taipuvan Teemun ohjaustöitä yhdistää aina periksiantamaton pyrkimys vilpittömään hauskaan. Hauska on hauskaa, vasta kun se naurattaa, Directors Guildin toimitusjohtaja Juha-Matti Nieminen kommentoi tiedotteessa.
– Olemme äärettömän onnellisia Teemun liittymisestä joukkoomme myös virallisesti. Vuosien mittainen yhteistyö on ollut paitsi hauskaa, myös erittäin tuloksellista markkinoinnillisista näkökulmista, hän jatkaa.
Tuoreimpien yhteistöiden joukkoon lukeutuu keväällä Vuoden Huipuissakin palkittu Lempi Kodinhoidolle tehty kahden filmin sarja. Kenties tunnetuin Directors Guildin ja Niukkasen yhteinen työ on ollut useiden vuosien mainossarja Lidlin kesäperheestä.
Niukkanen tunnetaan paitsi mainoselokuvistaan myös kansainvälisesti palkituista lyhytelokuvistaan.
Niukkanen tunnetaan paitsi mainoselokuvistaan myös kansainvälisesti palkituista lyhytelokuvistaan. Parhaillaan hän kuvaa Moneyshot-työnimellä kulkevaa pornon maailmaan sijoittuvaa komediasarjaa, joka nähdään myöhemmin Elisa Viihteellä. Takaisin mainostöiden parissa Teemu on loka-marraskuussa.
– Herkkä huumoriheikki, kuten minä itseäni aina nimitän, on ollut ilman kotia liian pitkään. Kymmenen vuotta kiertolaisohjaajuutta, fiktiopuolen tuotantojen lisääntyminen ja mainoselokuva-alan säpälöityminen moneen suuntaan on saanut minut kaipaamaan työelämääni selkeyttä, rauhaa ja korkean tason ammattimaisuutta. Minulle on todella merkityksellistä, että tuottaja ymmärtää tapani työskennellä ja on innostuva ja innostava työpari ja liittolainen, Niukkanen kommentoi tiedotteessa.
Lue myös: Directors Guildille kansainvälisen läpimurron kynnyksellä oleva suomalaisohjaaja