Kerroshampurilainen oli viime vuonna ketjun suosituin hampurilainen Suomessa. Kuva: Hesburger
Myynti

Hesburgerin myynti kasvoi 6,3 prosenttia – taustalla muun muassa onnistuneet ketjukampanjat

5.3.2025 10:30
Mikko Perttunen
Ulkomaille avattiin viime vuonna 20 uutta ravintolaa.

Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 prosenttia vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 prosenttia ja ulkomailla 12 prosenttia.

Hesburgerin operatiivisen johtajan Mari Piispasen mukaan Suomen myynnin kasvuun vaikuttivat laajentunut ravintolaverkosto, onnistuneet ketjukampanjat, kotiinkuljetuskaupan kasvu sekä ravintolatyötä sujuvoittanut digitalisaation kehitys.

Tänä vuonna Hesburger kertoo investoivansa uusiin ravintoloihin ja nykyisten saneeraukseen yhteensä noin kuusi miljoonaa euroa.

MAINOS

Vuoden 2024 lopussa Suomessa oli 270 Hesburger-ravintolaa. Ketjun myydyin hampurilainen Suomessa oli Kerroshampurilainen. Ulkomailla toimi yhteensä 218 Hesburger-ravintolaa, ja Suomen ulkopuolella myydyin hampurilainen oli Juustohampurilainen.

Hesburger avasi vuonna 2024 ulkomailla 20 uutta ravintolaa: kuusi uusimmassa Hesburger-maassa Romaniassa, yhden Puolassa, yhdeksän Baltiassa ja neljä Bulgariassa. Lisäksi Hesburgerilla on ravintoloita Saksassa ja Ukrainassa.

– Vuosi 2024 oli meille merkittävän kasvun aikaa myös kansainvälisesti. Olemme ylpeitä siitä, että suomalainen tuote maistuu yhä laajemmalle asiakaskunnalle Euroopassa. Baltiassa Hesburger on asiakastutkimuksen mukaan yhä suosituin pikaruokaketju, Hesburgerin kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela kertoo tiedotteessa.

Lue myös: Suomen ikonisimmasta hampurilaisesta lanseerattiin kasvisversio

Lue myös: Hesburger avasi ensimmäisen döner- ja gyros-ravintolan ulkomaille

MAINOS