Hyvinkään kaupunki käynnistää vuoden 2024 loppuun saakka kestävän tunnettuus- ja brändikampanjan, jossa tavoitellaan etenkin lapsiperheitä ja työssäkäyviä aikuisia.
Hyvinkääni-kampanjan päätavoitteina on kasvattaa noin 47 000 asukkaan Hyvinkään kaupungin tunnettuutta, vahvistaa brändi-identiteettiä ja herättää potentiaalisten asukkaiden kiinnostusta.
– Hyvinkää tarjoaa erinomaiset puitteet ja monipuolisesti vaihtoehtoja asukkailleen eri elämänvaiheissa, mutta meiltä on puuttunut oma ääni. Nyt on meidän aika tulla kuulluksi, Hyvinkään viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen taustoittaa tiedotteessa.
Kampanjan ensimmäinen vaihe tapahtuu Hyvärisen mukaan digitaalisissa kanavissa kuten Facebookissa, Instagramissa ja Youtubessa. Hyvinkään Pelikirja -nimellä kulkevasta kaupunkistrategiasta on poimittu vahvuus- ja vetovoimatekijöitä, jotka esitellään sosiaalisessa mediassa arvausten kautta. Äänivihjeitä pääsee ratkaisemaan myös kampanjan nettisivuilla.
– Äänillä on vahva yhteys tunteisiimme ja kotiseutuun liittyy paljon äänimuistoja. Kampanjamme tavoittaa kuulokkeet päässä kulkevat, mutta myös kannustaa höristämään korviaan. Tavoitteemme on tehdä kuntamarkkinointia aidosti ja kiinnostavasti, kampanjan suunnitelleen Aava & Bangin asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäinen kertoo tiedotteessa.
Syksyllä käynnistyvässä toisessa vaiheessa osallistetaan Hyvärisen mukaan vahvasti sekä hyvinkääläisiä että ulkopaikkakuntalaisilta. Kampanjassa haetaan yhteistä säveltä sekä hyvinkääläistä äänimaailmaa, joka kuvastaa paikkakunnan vahvuuksia ja kotoisuutta. Kampanjan loppuhuipennuksena syntyy Hyvinkään oma äänitunnus tai kappale.