Ilkka-konsernin sisällä on perustettu markkinointi- ja teknologiayritysten ekosysteemi, Summa Collective, johon kuuluvien yritysten yhteistyö mahdollistaa markkinointi- ja teknologiapalveluiden saamisen niin sanotusti yhdeltä luukulta.
Summa Collectiveen kuuluu neljä Ilkka-konsernin yritystä: markkinoinnin ja viestinnän SaaS-palveluita tarjoava Liana, B2B-yritysten strateginen markkinointikumppani Myynninmaailma, somemarkkinointitoimisto MySome sekä WordPress-palveluihin erikoistunut digitoimisto Evermade.
Ilkka-konsernin tiedotteessa todetaan, että kovassa kilpailussa erottautuminen vaatii jatkuvaa innovointia.
– Myös markkinoinnissa vahvin on se, joka käyttää voimansa oikein. Perustimme Summan, jotta asiakkaat saisivat yritystemme erikoisosaamisesta ja samalla ekosysteemin yhteistyöstä parhaan hyödyn. Ilkka-konserni on julkistanut hakevansa kasvua sekä orgaanisesti että epäorgaanisesti, joten myös uusien yritysten tuonti Summan ekosysteemiin on mahdollista, Ilkka Oyj:n markkinointi- ja teknologiapalveluiden johtaja Jarno Puutio toteaa tiedotteessa.