Metan omistama Instagram tuo mainostajille uusia tapoja kohdentaa mainontaa kohderyhmilleen. Jatkossa Instagramissa voi julkaista muistutuksia tapahtumista. Käyttäjät voivat tilata haluamiensa tapahtumien muistukset itselleen. Tulevina kuukausina Instagramiin on tulossa myös asiasanan perusteella kohdennettuja mainoksia hakutoiminnon yhteyteen.
Mainostajat voivat luoda tapahtumailmoitukset kolme kuukautta ennen tapahtumaa. Kun tapahtuman mainos tulee käyttäjän uutisvirrassa vastaan, mainoksesta saa näpäytettyä ilmoitukset päälle. Muistutus tapahtumasta lähetetään tilaajille päivää ja 15 minuuttia ennen tapahtuman alkua sekä tapahtuman alkaessa.
Instagram ei ole rajannut tapahtumien tyyppiä. Muistutuksia voi luoda Instagramin livelähetyksille, urheilutapahtumille tai vaikka tv-sarjan uudelle jaksolle. Muistutukset osaavat ottaa myös käyttäjän oman aikavyöhykkeen huomioon ja tapahtuma-aika ilmoitetaan sen mukaan, millä aikavyöhykkeellä käyttäjä on.
Hakutulossivulle tulee myös jatkossa mainoksia. Käyttäjän etsiessä sisältöä hakusanalla julkaistujen päivitysten lisäksi hakutulossivulla näytetään asiasanaan sopivia mainoksia.
Uudistuksilla Instagram haluaa parantaa mainostajien ja potentiaalisen asiakkaiden kohtaamista alustalla.
Asiasta uutisoi Social Media Today.