Twitterin ostanut Elon Musk saattaa ajautua ongelmiin mainostajien kanssa. Ensimmäisiä enteitä tulevasta saatiin, kun autobrändi General Motors ilmoitti laittavansa Twitter-mainontansa tauolle ja jäävänsä seuraamaan sivusta, mihin suuntaan kanavan kehitys lähtee Muskin alaisuudessa. GM:n huolenaiheena on bränditurvallisuuden kärsiminen.
GM:n peliliike saattoi vasta olla alkua, sillä nyt mediatoimistoketju IPG Mediabrands on kehottanut mainostajia lopettamaan Twitter-mainonnan hetkellisesti. Asiasta uutisoi AdAge.
AdAgen lähteiden mukaan Mediabrands viestitti brändeille, että mainonta kannattaa keskeyttää viikoksi, minkä jälkeen Twitterin tulevaisuudesta saatetaan tietää nykyistä enemmän.
– Tämä ei ole suositus mainonnan lopulliseen päättämiseen, mutta mielestämme tämä on käytännöllisin lähestymistapa mainostajille, kunnes Muskin suunnitelmat Twitterin varalle selkeytyvät tulevina päivinä ja tiimimme ja IT-asiantuntijamme ovat saaneet lisää tietoa, Mediabrandsin viestissä sanottiin AdAgen mukaan.
Muskille mainostajien mahdollinen joukkopako on iso haaste. Tesla-miljardööri tapaakin suurten brändien edustajia tällä viikolla toiveenaan, etteivät mainostajat panikoisi ja lopettaisi mainontaa kanavalla.
Musk on sanonut, että Twitteristä halutaan tehdä maailman arvostetuin mainosalusta, mutta tällä hetkellä tavoite tuntuu utopistiselta. Monet pelkäävät Muskin Twitterin vetävän puoleensa käyttäjiä, jotka lisäävät vihapuhetta. Monet tunnetut henkilöt ovat tuoneet huolensa esiin, ja osa heistä on kertonut jättävänsä Twitterin, mikäli retoriikka muuttuu pelättyyn suuntaan.
Lue myös:Twitteristä uhkaa tulla konservatiivien temmellyskenttä, jossa brändeille jää vain yksi vaihtoehto