Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finland -kilpailun menestyneimmät luovat toimistot olivat Ivalo Creative Agency ja Bob the Robot, kun Ivalo nappasi kaksi kultaa sekä hopean ja Bob yhden kullan sekä Grand Effien eli kilpailun pääpalkinnon.
Valokeilassa oli myös TBWA\Helsinki, joka sai yhden kullan ja pronssia.
Bobin Hartwallille suunnittelema Suomen kansallisjuoma -konsepti voitti pääpalkinnon ja kultaa sarjassa Erikoissarja. Konseptia ovat olleet mukana tekemässä myös Miltton, Cocoa Media Productions, Lataamo Group ja Dagmar.
– Moni ei tähän pysty. Ei ole helppoa kääntää voimaksi sitä, mitä yleisesti pidetään heikkoutena tai jopa vihataan – koko kansakunnan voimin. Ja kun inhosta syntyy idea, jolla onnistutaan aukottomalla strategialla ryyditettynä rakentamaan brändille arvoa kerta toisensa jälkeen, ei sitä voi kuin rakastaa. Takaa-ajoasemasta lähtenyt vuosien työ on kantanut pitkälle, eikä ole mitään syytä, etteikö tämä kiistaton voittajakonsepti jatkaisi nousuaan läpi harmaan arjen pitkälle tulevaisuuteen, päätuomari Suvi Lähde sanoi voittajatyöstä.
Ivalon Finlaysonille suunnittelema Bed Peace -kampanja voitti sarjat Positiivinen muutos ja Tuotteet ja palvelut. Lisäksi työ voitti hopeaa Media-sarjassa, jossa ei jaettu kuin yksi pysti. Viestintään erikoistunut Miltton oli mukana tekemässä myös Finlaysonin kampanjaa. Mukana olivat lisäksi ToinenPHD, Content Corner ja Simelius Simelius Oy.
TBWA voitti kultaa Helsingin Sanomille tehdyllä Talousjournalismi haasteellisen kohderyhmän vetovoimatekijäksi -kampanjalla sarjassa Kauppa ja kuluttaja. Pronssia tuli puolestaan Burger King Finlandille tehdyllä Love Conquers All -kampanjalla sarjassa Erikoissarja. Mukana työssä oli Napa Agency.
Näet kaikki palkitut alta olevasta listauksesta:
Suomen kansallisjuoma, Hartwall Oy & Bob the Robot Oy, Miltton, Cocoa Media Productions, Lataamo Group, Dagmar
KULTA:
Suomen kansallisjuoma, Hartwall Oy & Bob the Robot Oy, Miltton, Cocoa Media Productions, Lataamo Group, Dagmar
HOPEA:
Kokkikartano – pienen keravalaisen ruokatehtaan kasvutarina, Snellmanin Kokkikartano Oy & Folk Finland, Woodpecker, Dagmar, DNM13 Revolution Oy, Genero - The Growth Marketing Co.
PRONSSI:
Love Conquers All, Burger King Finland & TBWA\Helsinki, Napa Agency
KULTA:
Talousjournalismi haasteellisen kohderyhmän vetovoimatekijäksi, Helsingin Sanomat / Sanoma Media Finland & TBWA\Helsinki
PRONSSI:
”Se rouheampi uutuus” – Fazerin kaikkien aikojen menestynein patukkalanseeraus, Fazer & Oy SEK Ab, Dagmar
HOPEA:
Bed Peace, Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius
KULTA:
Bed Peace, Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius
PRONSSI:
Miten Pelastusarmeijan historian suurin keräystuotto saavutettiin, Pelastusarmeija & Make it Simple Oy, Otto Tuotanto, Onni Wiljami Photography, Miracle Sound Oy
KULTA:
Bed Peace, Finlayson & IVALO Creative Agency, Miltton Oy, Content Corner, Toinen PHD, Simelius&Simelius
HOPEA:
Lidlin Satukausi, Lidl Suomi & Folk Finland, Otto Tuotanto, Virta media
Cledos Meal 5,95, Food Folk Finland Oy & OMD Finland Oy, Nord DDB Helsinki
PRONSSI:
Kyllä kyllä, näin räjäytetään autokaupan traditiot, Suomen Autokauppa Oy & Avidly Oyj, Grilli Films, Nöjd