Cannes Lions -festivaalien viimeiset ja samalla odotetuimmat palkinnot jaettiin viime perjantaina, ja tänä vuonna palkintojenjakotilaisuus oli suomalaisittain komeaa katseltavaa, sillä kansainvälisillä kentillä vahvaa uraa luova Iwo Zakowski johdatti Burger Kingin vuoden luovimmaksi brändiksi eli Creative Brand of the Year -palkinnon saajaksi.
Zakowski on johtanut reilun vuoden Burger Kingin globaalia brändimarkkinointia tittelillä Global Head of Brand Marketing. BK:n voitto on siis suuri tunnustus myös hänelle.
Brändien välisessä kilpailussa BK jätti Vicen toiseksi ja Applen kolmanneksi.
Toimistoketjujen taustaorganisaatioiden välisessä kilpailussa menestystä sai muun muassa WPP, joka valittiin vuoden luovimmaksi holdingyhtiöksi. WPP:hen kuuluva Ogilvy puolestaan valittiin vuoden toimistoverkostoksi. EMEA-alueen vuoden verkostoksi valittiin Publicis ennen Ogilvya ja BBDO Worldwidea.
Itsenäisistä toimistoverkostoista parhaaksi valittiin Serviceplan Group ja parhaaksi toimistoksi newyorkilainen We Believers.
Yksittäisistä eurooppalaistoimistoista maineikas DAVID Madrid voitti toimistojen Classic-sarjan, Servciplan Germany Craft-sarjan sekä itsenäisten toimistojen Craft-sarjan ja Jung von Matt Donau itsenäisten toimistojen Engagement-sarjan.
Päätöspäivänä jaettiin myös Titanium Grand Prix, joka meni tänä vuonna Engine Londonin suunnittelemalle Long Live the Prince -kampanjalle.
Katso kaikki himoituimpien palkintojen voittajat täältä.
Katso kaikki palkitut täältä.