Janika Tommila ja Hanna Mykrä ovat perustaneet uuden vaikuttajamarkkinointitoimiston. Kuva: Luota Agency
Toimistot

Janika Tommilalta uusi avaus vaikuttajamarkkinointiin

13.3.2025 15:10
Mikko Perttunen
Luota Agencyn liiketoiminta jakautuu kahteen osa-alueeseen.

Muun muassa vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:sta tuttu Janika Tommila on perustanut yhdessä Henna Mykrän kanssa uuden markkinointitoimiston. Yritys on rekisteröity kaupparekisteriin tiistaina.

Parivaljakko kuvaa Luota Agencya Suomen ensimmäiseksi tekoälypohjaiseksi vaikuttajamarkkinointitoimistoksi.

Yrityksen tiedotteessa kerrotaan, että Luota AI -ohjelmisto tuo dataohjautuvuutta päätöksentekoon auttamalla yrityksiä ja vaikuttajia tekemään strategisempia ja tuloksellisempia valintoja.

MAINOS

Luota AI:n kerrotaan analysoivan eri tietolähteistä koottua dataa ja tunnistavan vaikuttajan ja brändin yhteensopivuuden. Ohjelmisto arvioi muun muassa demografisia tekijöitä, arvomaailmaa, mainetta ja sisällön sävyä, jotta kampanjat tukevat brändin tavoitteita sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä.

– Olen jo pitkään halunnut luoda ohjelmiston, jonka avulla vaikuttajavalinnat eivät perustu henkilökohtaisiin mieltymyksiin, vaan dataan ja mitattaviin tekijöihin. Ideani pohjalta kehitetty Luota AI -ohjelmisto auttaa varmistamaan, että vaikuttajavalinnat tehdään strategisesti ja perustellusti, jolloin yhteistyöt ovat aidosti tehokkaita ja tuloksellisia, markkinointijohtaja Tommila kertoo tiedotteessa.

Luota Agencyn liiketoiminta tulee jakautumaan kahteen osa-alueeseen: yrityksille suunnattuihin vaikuttajamarkkinointipalveluihin sekä vaikuttajien managerointiin.

Yrityksille Luota Agency tarjoaa kokonaisvaltaista vaikuttajamarkkinoinnin kumppanuutta, joka kattaa myös strategisen suunnittelun, PR-lähetykset ja tapahtumat. Luota AI analysoi vaikuttajien sopivuutta brändin arvoihin, kohderyhmään ja aiempiin kampanjatuloksiin.

Vaikuttajille yritys kertoo puolestaan tarjoavansa pitkäjänteistä urakehitystä ja sopivimpien brändikumppaneiden tunnistamista, jolloin yhteistyöt perustuvat aidosti yhteisiin arvoihin ja yleisön kiinnostuksiin.

– Vaikuttajamarkkinointi ei ole pelkkää näkyvyyttä, vaan aitoja, liiketoimintaa tukevia kumppanuuksia. Meidän tehtävämme on yhdistää oikeat brändit ja oikeat vaikuttajat niin, että yhteistyöt tuottavat tuloksia ja ovat aidosti hyödyllisiä kaikille osapuolille, toimitusjohtaja Mykrä kertoo.

Lue myös: Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa ihmetellään markkinointiteknologiayhtiö Boksin uutta brändi-ilmettä, josta löytyi tuttuja piirteitä – näin Boksista vastataan

MAINOS