Aikakausmedia ry:n järjestämän Editkilpailun palkinnot jaettiin eilen Editgaalassa, Helsingissä. Aikakausmedia-alan vuoden parhaita tekijöitä ja toteutuksia palkittiin yhteensä 12 kategoriassa.
Kilpailun markkinoinnillisissa sarjoissa menestyi erityisesti Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, joka voitti niin Vuoden aikakauslehtimainos- ja Vuoden aikakausmediakampanja-sarjat Kyllä joku hoitaa -kampanjallaan. Tuomaristoon vaikutuksen teki se, että tunteisiin vetoava toteutus pysäyttää ja kertoo oleellisen jo ensivilkaisulla. Mainosten koettiin nostavan julkisten ja hyvinvointialojen ammattilaisten omanarvontuntoa ja tekevän näkyväksi tärkeää työtä.
Lisäksi kampanja sai aikaan konkreettisia tuloksia: se onnistui puhuttelemaan kriittisesti ammattiyhdistyksiin suhtautuvia nuoria ja siivitti JHL:n jäsenmäärän kasvuun.
Vuoden asiakasmedia-palkinnon voitti Yhteishyvä ja Vuoden aikakausmediamainostaja-palkinnon DNA.
Eeva-lehti menestyi kilpailussa hyvin voittaen Vuoden yleisömedia- ja Vuoden video tai audio aikakausmediassa -palkinnot.
Katso Editkilpailun kaikki voittajat alta.
Vuoden yleisömedia:
Eeva, A-lehdet
Vuoden asiakasmedia:
Yhteishyvä, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta SOK
Vuoden ammatti- ja järjestömedia:
Tehy-lehti, Tehy ry
Erikois-Edit:
Apu Juniorin ukrainankielinen numero
Vuoden aikakausmediatoimittaja:
Petri Pöntinen, Suomen Kuvalehti
Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa:
Akseli Valmunen, Suomen Kuvalehti, freelancer
Vuoden uudistaja aikakausmediassa:
TAUKO Magazinen toimitus
Vuoden juttu aikakausmediassa:
Repojen konsertti, Suomen Luonto 10/2022
Vuoden video tai audio aikakausmediassa:
Eevan kirjaklubi, Eeva
Vuoden ulkoasu aikakausmediassa:
Viinilehti, Viinilehti Oy
Vuoden irtonumero:
Apu 10/2022, A-lehdet Oy
Vuoden aikakauslehtikansi, yleisöäänestys:
Image 11–12/2022, A-lehdet Oy
Vuoden aikakausmediamainostaja:
DNA
Vuoden aikakauslehtimainos:
Kyllä joku hoitaa, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL
Vuoden aikakausmediakampanja:
Kyllä joku hoitaa, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL