Seiskan radiomainoskampanja Sananen viikonvaihteeksi palkittiin vuotuisessa Kaiku-radiomainoskilpailussa Grand Prix -palkinnolla eli vuoden parhaana radiomainoksena. Seiska voitti myös kilpailun Tuotteet-kategorian. Kaikugaalassa palkittiin viime vuoden parhaat mainokset yhteensä kahdeksassa eri kategoriassa.
Tuomariston perusteluissa mainittiin, että voittajakampanja pystyi tekemään maan tunnetuimmasta ennakkoluulomediasta sivistyksellisesti ja kultivoidusti, jopa ylevästi hauskaa mainontaa.
Kuuntele yksi kampanjan spoteista.
"Spotti oli kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas."
Vuoden mainostoimiston Kaiku-palkinnon voitti puolestaan tällä kertaa Ivalo Creative, joka oli myös Seiskan palkitun kampanjan takana.
Vuoden tuotantoyhtiö oli Miracle Sound, jonka tekemät mainokset palkittiin kahdessa kategoriassa, ja vuoden mediatoimisto ToinenPHD.
Vuoden radiomainostajan palkinnon voitti Hesburger, jonka markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson kertoo tiedotteessa, että radio on osoittautunut pikaruokalaketjulle toimivaksi massamediaksi:
– Hesburgerin uusien tuotteiden tullessa myyntiin meille on äärimmäisen tärkeää tavoittaa mahdollisimman iso määrä ihmisiä välittömästi ja kustannustehokkaasti. Radiossa viritämme ajatuksen päivän hampurilaisesta jo aamutuimaan, toistamme viestin ennen lounastaukoa ja muistutamme herkuistamme uudelleen vielä ennen kuin iltanälkä alkaa kurnia vatsan pohjassa, Fredriksson kertoo.
Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 139 radiomainosta.
Tuomariston puheenjohtaja, Folk Finlandin toimitusjohtaja Pia Dahlman paljastaa, että lähetettyjen töiden taso vaihteli tänä vuonna melkoisesti, ja joukosta erottui selkeä parhaimmisto.
– Grand Prixin voittanut Seiskan spotti oli kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas. Onko mitään vetoavampaa kuin brändi, joka uskaltaa nauraa itselleen? Ja tekee sen vielä niin, että kaikkia muitakin naurattaa. Varsinkin tänä aikana, kun me kaikki kaipaamme jotain, joka saa hymyn huulille, Dahlman kertoo tiedotteessa.
Grand Prix:
Seiska – Sananen viikonvaihteeksi (Ivalo Creative, Ivalo Visions)
Tuotteet-kategorian voittaja:
Seiska: Sananen viikonvaihteeksi (Ivalo Creative, Ivalo Visions)
Palvelut-kategorian voittaja:
K-Auto: K-Lataus – Täälläkin on yksi (Wörks, Miracle Sound, ToinenPHD)
Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja:
Veikkaus: Maailma tarvitsee enemmän pukukoppihenkeä -sarja (Miltton, El Camino Helsinki ja Zebra, Dagmar)
Musa / jingle-kategorian voittaja:
Huippukiva.fi: Kohti huippua (immersive) (Bauer Media)
Yrityskuva-kategorian voittaja:
Varuste.net: Parempia valintoja (Superson, Miracle Sound, OMD Finland)
Teho-kategorian voittaja:
Bauer Media: Puuttuva pala: Audio Branding (Bauer Media, Wörks)
Kaiku-taulu, paikallinen:
HSL: "Mitta täynnä" (Sherpa, Toast, Dagmar)
Kaiku-taulu, yritysvastuu
K-Ruoka: Vinkit valintoihin -sisältökokonaisuus (Kesko, Nanoverse)
Kunniamaininta:
Radio Rock: Energiasäästövinkit (Nelonen Media)
Vuoden radiomainostaja:
Hesburger
Vuoden mainostoimisto:
Ivalo Creative
Vuoden tuotantoyhtiö:
Miracle Sound
Vuoden mediatoimisto:
ToinenPHD
Vuoden ääninäyttelijä:
Ella Pyhältö
Kultainen mikki -elämäntyöpalkinto:
Seela Sella
Juha Hyppönen
Katso myös viime vuoden voittajat: Puuilo vei Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n, Milttonista vuoden mainostoimisto