Tänään alkanut Kaiku-kilpailu uudistuu, kun ennen radiomainoskilpailuna tunnettu kisa on muuttunut audiomainoskilpailuksi.
Kaikuun voi siis tänä vuonna osallistua äänimainoksilla, jotka on kuultu kotimaisten radiokanavien lisäksi radioyhtiöiden omistamilla alustoilla viimeisen vuoden aikana.
– Alustojen mukaan ottaminen Kaikuun saattaa kuulostaa pieneltä muutokselta, mutta se on iso askel koko audiomainonnan kentän laajemmassa huomioimisessa, RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller kommentoi tiedotteessa.
Toinen tekninen uudistus on se, että tästä vuodesta lähtien jokaisessa kategoriassa valitaan aina voittaja.
Kaiku-kilpailun kategorioihin on tänä vuonna tullut uusi Audiokonsepti-sarja, jossa mitataan määrätietoista ja kokonaisvaltaista audion konseptointia. Aiempi musa/jingle on muutettu mainosmusiikki-kategoriaksi. Tänä vuonna jaetaan myös Vuoden korvamato -erikoispalkinto.
Sääntöjä on myös muutettu niin, että työn voi nyt ilmoittaa niin moneen kategoriaan kuin se sopii.
Kaiku-tuomaristoa vetää tänä vuonna kirjailija, copywriter ja ohjaaja Markku Rönkkö. Kaiku-audiomainoskilpailun voittajat palkitaan maaliskuussa.