Japanilaisen miljardiyhtiö Rakutenin mediayhtiö Rakuten Advertising on aloittanut toimintansa Pohjoismaissa, yhtiö kertoo.
Rakuten Advertising tuo alueen mainostajille uusia mediaratkaisumahdollisuuksia emoyhtiönsä omistamien suoratoistapalveluiden Rakuten TV:n ja Vikin sekä pikaviestintäsovellus Viberin kautta.
Pohjoismaiden Rakuten Advertising -yksikköä johdetaan Ruotsista. Yksikön johdossa on aloittanut Lisa Degerfeldt.
– Olemme nähneet viime vuosina kiihtyvää kasvua eri CTV-palvelumarkkinoissa, kuten Isossa-Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa, joten olen innoissani mahdollisuudesta tuoda Rakuten Advertisingin mediatarjoama Pohjoismaihin, Degerfeldt sanoo tiedotteessa.
Rakuten on jäänyt Suomessa vähälle huomiolle, mutta kyseessä on kansainvälinen suuryhtiö, jonka monet suomalaisetkin saattavat tuntea muun muassa isona urheilusponsorina.