Vuoden 2024 Oma Media -kilpailun voiton vei Finanssiala ry:n Huijarille luu kurkkuun -monimediakokonaisuus.
Oma Media on Procom – Viestinnän ammattilaiset ry:n arvio ja kilpailu, jossa palkitaan vuoden parhaita organisaatiomedioita.
Tuomariston mukaan Finanssialan kokonaisuus erottui edukseen innovatiivisuudellaan ja rohkeudellaan, ja se on sekä yhteiskunnallisesti vaikuttava sekä ajoitukseltaan ja strategialtaan onnistunut.
Kampanja toteutettiin lähes kokonaan Finanssialan omin voimin. Kampanjan keulakuvana toimii näyttelijä Maija-Liisa Peuhu. Mainoskuvissa ja -videossa Peuhu näyttää huijareille keskisormea.
Vuosikertomuksen palkinnon sai VR Group. Tuomaristo arvioi, että esimerkiksi brändi-ilme tulee VR:n vuosikertomuksessa erinomaisella tavalla esille.
Tuomaristo antoi lisäksi kunniamaininnat neljälle ansioituneelle organisaatiomedialle ja kahdelle vuosikertomukselle.
Sitowisen Katastrofin ainekset -podcast ansaitsi kunniamaininnan innovatiivisuudestaan. Visuaalisuuden kunniamaininnalla palkittiin Ammattiliitto Jytyn Jyty-lehti.
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n Motiivi-lehti sekä K-kauppiasliiton ja Keskon Pieni suuri teko -videosarja saivat jaetun kunniamaininnan yhteisöllisestä mediasta.
– Monissa medioiden sisällöissä pyritään puhuttelemaan oman organisaation välitöntä kohderyhmää laajempia yleisöjä ja koko yhteiskuntaa. Trendi on, että omissa kanavissa julkaistavilla sisällöillä pyritään tuomaan esille myös organisaation merkitystä yhteiskunnassa, tuomariston puheenjohtaja Raine Tiessalo toteaa tiedotteessa.
Vuosikertomusten sarjassa kunniamaininnan saivat Helen ja Alko.