Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun voiton vei kaiutinjärjestelmiä Iisalmessa valmistava Genelec. Yritys palkittiin eilen Suuri brändipäivä -tilaisuudessa.
Valintaa perusteltiin muun muassa sillä, että brändin ainutlaatuisuuden ja uudistumisen voimana ovat tutkimus, innovaatio ja IPR sekä henkilöstön sitoutuneisuus.
Brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati valitsi voittajan lukuisten korkeatasoisten brändien joukosta. Kriteereihin kuuluivat muun muassa brändin tarina, asiakaskokemus, miten brändi näkyy liiketoiminnassa, miten henkilöstö on sitoutunut brändiin, uusiutuminen, digitaalisuus, innovatiivisuus, viestintä ja brändin suojaaminen.
"Haluamme olla inspiroiva esimerkki."
– Genelec on pysynyt uskollisena lähtökohdilleen eikä ole lähtenyt rönsyilemään. Lisäksi kestävä kehitys on yhtä tärkeää kuin äänen laatu tai kannattavuus. Genelec on tinkimättömällä toiminnallaan kasvanut kansainvälisesti hyvin tunnetuksi brändiksi, kehuu Vuoden brändi -raadin puheenjohtaja Marja-Leena Mansala tiedotteessa.
Genelec on perheyritys, joka on perustettu jo vuonna 1978.
– Haluamme olla inspiroiva esimerkki siitä, että pieneltäkin paikkakunnalta voi nousta alansa markkinajohtajaksi ja kansainväliseksi johtavaksi brändiksi pitkäjänteisellä työllä ja laatu edellä, Genelec Oy:n toimitusjohtaja Siamäk Naghian (kuvassa) kommentoi tiedotteessa.