MarkkinointiUutiset listaa viikoittain mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.
Entrepreneur-lehti listasi maailman kovimmat franchising-yritykset sen perusteella, mitä franchise-yrittäminen maksaa, millaista tukea yrittäjä saa, kuinka vahva brändi ketjulla on, ja kuinka vahva ja vakaa se on taloudellisesti. Lisäpainoa annettiin vielä kansainväliselle kasvulle.
Listaus tehtiin yhdysvaltalaisten yritysten näkökulmasta, mutta ainoastaan yritykset, jotka etsivät uusia franchising-yrittäjiä Yhdysvaltojen ulkopuolella, ja joilla oli vähintään viisi yksikköä avoinna ulkomailla heinäkuuhun 2022 mennessä, otettiin huomioon.
Listan kärki koostui pääasiassa pikaruokalaketjuista. Ykkösenä oli KFC, toisena McDonald’s, kolmantena Taco Bell, neljäntenä Dunkin’ ja viidentenä Pizza Hut.
Haribo juhlisti torstaina 27. huhtikuuta kansallista nallekarkkipäivää julkaisemalla sosiaalisen median kanavillaan ainoastaan positiivisia uutisia. Uutiset koostuivat muun muassa fanien tuottamasta sisällöstä ja vaikuttajayhteistyöstä. Idea syntyi siitä, että Pew Researchin tutkimustulosten mukaan valtaosa amerikkalaisista lukee uutiset sosiaalisesta mediasta – eikä kattaus ole aina kovin myönteinen.
24 tunnin ”Good News Goldbears” -uutislähetykseen pystyi soittamaan ja kertomaan omia hyviä uutisiaan.
Meta on ensimmäisen vuosineljänneksen tulosten perusteella kääntämässä jo hyvän tovin jatkunutta laskusuhdannettaan. Tekoälyn käyttö mainonnassa on kasvattanut tehokkuutta, ja esimerkiksi Reels-mainosten tehokkuus parani 30 prosenttia Instagramissa ja 40 prosenttia Facebookissa.
Metan kolmen prosentin vuosikasvu ylitti analyytikoiden odotukset. Mainosten näyttökertojen määrä kasvoi 26 prosenttia samalla kun mainosten keskihinta putosi 17 prosenttia.
Aiheesta kertoi Marketing Dive.
Lähes neljä vuotta Snapchatin markkinointijohtajana toiminut Kenny Mitchell vaihtaa puljua Levi’sille. Mitchell toimii uudessa työpaikassaan samassa roolissa, ja hänen vastuullaan ovat esimerkiksi brändimarkkinoinnin strategiat.
Mitchell on aiemmin työskennellyt myös Gatoradella ja McDonald’silla.
Aiheesta kertoi muun muassa Retail Dive.
Heineken normalisoi pelaamista ja yhdistää pelaajia muun muassa taitotason ja näiden omien pelimieltymysten mukaisesti uuden digitaalisen alustansa kautta.
Beer Matchmakingin tarkoituksena on osoittaa, että ystävyyssuhteet voivat rakentua myös verkossa ja pelien kautta. Brändi hyödyntää periaatteessa samoja sitouttamisen mekanismeja kuin suositut deittisovellukset. Samaa strategiaa on käyttänyt tänä vuonna esimerkiksi Netflix, joka yhdisti käyttäjiä leffamaun perusteella.
Beer Matchmaking -alusta on osa Heinekenin Not All Nights Out Are Out -kampanjaa, jolla pyritään rikkomaan antisosiaalisen pelaajan stereotypioita.
Osana kampanjaa Heineken julkaisi myös erikoiserän olutta, jonka pullojen etiketteihin on haettu vaikutteita eri peligenreistä.
Aiheesta kertoi muun muassa Marketing Dive.