MarkkinointiUutiset listaa viikoittain mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.
Ikea oli suunnitellut pystyttävänsä 19-jalkaisen, ikonista sinistä ostoskassiaan esittävän patsaan New Yorkin Madison Square Parkiin, mutta on joutunut nyt siirtämään pystytystä huonon ilmanlaadun vuoksi.
Patsas paljastetaan sen sijaan Chicagossa ja Houstonissa kesäkuun aikana, ennen kuin se palaa New Yorkiin, kun olosuhteet ovat paremmat.
Patsaassa on QR-koodeja, jotka avaavat lisätyn todellisuuden kokemuksia.
Huhtikuussa Ikea ilmoitti investoivansa 2,2 miljardia dollaria näkyvyyteensä Yhdysvalloissa seuraavan kolmen vuoden aikana.
Aiheesta kertoi Marketing Dive.
Markkinointiteknologiakonserni Brandtech Group on ostanut digitaalisen median ja markkinoinnin toimiston, Jellyfishin. Kaupan myötä Brandtech Group työllistää nyt 7000 työntekijää ja sen asiakkaina on kahdeksan kymmenestä maailman suurimmasta mainostajasta. Samalla liikevaihto nousee yli miljardiin dollariin.
Jellyfish on Brandtech Groupin seitsemäs yrityskauppa viimeisen kahdeksan vuoden aikana.
Aiheesta kertoi Marketing Dive.
Snapchat on raportoinut sovelluksella olevan jo 15 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää Saksassa. EU muodostaa nyt noin neljänneksen Snapchatin yleisöstä. Pari viikkoa sitten Snapchat kertoi sen brittikäyttäjien määrän nousseen jo 21 miljoonaan.
Vaikka Snapchat on suosittu erityisesti nuorten parissa, on saksalaisista käyttäjistä lähes 40 prosenttia yli 25-vuotiaita.
Kaikkein suurimman markkinan muodostaa Intia, jossa kuukausittaisia käyttäjiä on jo 200 miljoonaa.
Aiheesta kertoi Social Media Today.
Kenkä- ja vaatebrändi Adidas ilmoitti tällä viikolla, että sen vähintään 30 tuntia viikossa työskentelevät työntekijät Yhdysvalloissa ovat oikeutettuja kuukausittaiseen 100 dollarin suuruiseen avustukseen, jolla he voivat maksaa pois opintolainaansa.
Adidas työllistää Yhdysvalloissa noin 10 000 työntekijää.
Lähes 44 miljoonalla amerikkalaisella on valtion opintolainaa, ja keskimääräinen lainasumma on noin 37 000 dollaria.
Aiheesta kertoi Retail Dive.