Globaali maksupalvelu- ja verkkoshoppailutoimija Klarna julkaisi eilen uuden alabrändin ja liiketoimintayksikön edistääkseen Open Banking -alustansa kasvua. Brändi kantaa nimeä Klarna Kosma.
Uusi liiketoimintayksikkö mahdollistaa yhteyden useampaan pankkiin kuin muut Open Banking -toimijat, ja nopeuttaa näin finanssiteknologiapalvelujen mahdollisuutta tavoittaa käyttäjiä maailmanlaajuisesti. Kosma tarjoaa kauppiaille, rahoituslaitoksille ja finanssiteknologiayrityksille valmiudet sovellusten ja palveluiden rakentamiseen tarjoamalla yksinkertaisen ja turvallisen yhteyden tuhansiin pankkeihin 24 eri maassa.
– Kosman avulla avaamme oman Open Banking -alustamme pankkien, kauppiaiden ja finanssiteknologiayritysten käyttöön niille, jotka jakavat visiomme maailmasta, jossa kuluttajat ovat tietoisia taloudestaan ja pankit kilpailevat asiakkaistaan arvoa tuottamalla tietojen panttaamisen sijaan, Klarnan teknologiajohtaja Yaron Shaer sanoo tiedotteessa.
– Viime vuoden aikana rahoituslaitosten ja finanssiteknologiayritysten kysyntä Open Banking -palveluista saavutti käännekohdan. Siksi olemme perustaneet yksikön, jossa teknologia-, tuote-, myynti- ja markkinointitiimit työskentelevät yhdessä keskittyäkseen tähän 15 miljardin dollarin nopeasti kasvavaan markkinaan, Klarna Kosman johtaja Wilko Klaassen sanoo.