Kangasalan, Kuhmoisten ja Pälkäneen kunnat julkaisivat eilen yhteisen matkailualueen ilmeen. Kunnat uskovat yhtenäisen matkailualueen vahvistamisen ja yhteismarkkinoinnin tuovan lisäpotkua alueen matkailuun.
Alle vuodessa yhtenäisen matkailualueen tuotoksena on syntynyt Lakeland Villages -brändi. Uusi matkailualue tuo esiin alueen luonnonläheisyyttä ja kylien ympärille rakentuvaa matkailukulttuuria. Elämän pienistä iloista nauttiminen ja yhteisistä hetkistä iloitseminen ovat brändin ytimessä.
– Yhtenäisellä matkailualuebrändillä halutaan tuoda esille aluetta laajempana kokonaisuutena, joka täydentää alueen nykyisiä matkailubrändejä, projektipäällikkö Mesi Lähteenkorva kertoo tiedotteessa.
Yhteisellä matkailualuebrändillä halutaan tavoitella niin kansainvälisiä kuin lähialueen matkailijoita. Prosessissa on huomioitu myös kuntien olemassa olevat strategiat sekä Pirkanmaan matkailun alueorganisaatio Visit Tampereen ja valtakunnallisen matkailuorganisaatio Visit Finlandin matkailun suuntaviivat.
Hiihtolomaan keskittyvä digikampanja on uuden matkailualueen ensimmäinen ulostulo. Laajempi kesäkampanja toteutetaan kattavammalla panoksella.
– Yhtenäisen matkailualueen rakentaminen on pitkäjänteinen prosessi, joka vaatii aikaa kehittyä, Lähteenkorva summaa.