Ruotsalainen Kicks ottaa käyttöönsä suomalaisen kauneusalan teknologiayrityksen Revieven kehittämiä tekoälyllä toimivia kauneussovelluksia. Uudistuksella pyritään entistä personoidumpaan asiakaspalvelukokemukseen sekä edistämään alan digitaalista kehitystä.
Kicksin uudet digipalvelut ovat asiakkaiden käyttössä brändin verkkosivuilla. Sovelluksia hyödynnetään myös myymälöissä, joissa ne ovat kauneusasiantuntijoiden työvälineitä.
Investoinnin taustalla on muun muassa se, että pandemia kiihdytti verkko-ostamisen uudelle tasolle. Verkkokauppa on vakiinnuttanut asemansa ja kasvaa edelleen, vaikkakin sen kasvuvauhti on hidastunut pandemian aikaisen huippukehityksen jälkeen, kertoo Kaupan Liitto.
– Digitaalisilla työkaluilla otamme askeleen eteenpäin personoidun ja ohjaavan ostokokemuksen luomisessa asiakkaillemme. Uskomme siihen, että uudet työkalumme ilahduttavat ja sitouttavat asiakkaitamme entisestään, sanoo Kicksin toimitusjohtaja Freddy Sobin.
Kicksin uusissa palveluissa on tarjolla ihoanalyysiä tekevä tekoäly. Ohjelma kertoo, millaiset ihonhoitotuotteet olisivat asiakkaan iholle parhaimpia. Tekoäly antaa tuloksen kasvoista otetun valokuvan ja ihon kuntokyselyn avulla. Tekoäly ottaa huomioon myös muita vaikuttavia tekijöitä, kuten asuinpaikan ilmanlaadun ja UV-indeksin. Asiakas voi myös valita minkä hintatason tuotteita sovellus tarjoaa.
Toinen uusi palvelu on lisätyn todellisuuden avulla luotu virtuaalinen meikin kokeilu. Tekoäly valikoi asiakkaalle meikkityylin, joka perustuu lyhyellä kyselyllä selvitettyihin mieltymyksiin. Asiakas voi kokeilla virtuaalisesti, miltä erilaiset tuotteet näyttävät kasvoilla.
Kicks on ensimmäinen pohjoismainen kauneusalan toimija, joka ottaa käyttöönsä Revieven digitaalisia palveluita. Revieve on tehnyt yhteistyötä kansainvälisten brändien kanssa jo vuodesta 2016 lähtien. Yrityksen yhteistyökumppaneita ovat esimerkiksi tunnetut kauneusalan brändit No7 ja Kendo.
Lue myös:
Sokos lanseerasi AR-meikkifiltterin: kauneusalan markkinoinnissa loikataan kohti metaversumia