Kuopion Energia järjestää kaukolämpöasiakkailleen asiakaspaneelitapahtuman, jonka tavoitteena on vaikuttaa yhtiön markkinointi- ja asiakasstrategiaan.
Tapahtumalla yhtiö pyrkii kartoittamaan asiakkaiden palvelutoiveita- ja tarpeita. Tapahtumassa on myös paneelikeskustelu, jossa asiakkaat pääsevät lavalle. Paneelin tavoitteena on myös nostaa esille asiakkaiden kehitysajatukset, myös kriittiset näkökulmat.
– Kuopion Energian konsernin strategia ja markkinointistrategia uudistuvat. Tulevalla strategiakaudella asiakas ja asiakaspito nostetaan keskiöön. Kuka olisikaan parempi kertomaan odotuksistaan kuin asiakas itse, Kuopion Energian markkinointipäällikkö Essi Heikkilä kertoo tiedotteessa.
Heikkilän mukaan yli 90 prosenttia Kuopion keskeisen kaupunkialueen rakennuksista lämpenee kaukolämmöllä, joten Kuopion energian asiakaskuntaan kuuluu suuri osa kuopiolaisista. Yhtiö toivoo saavansa panelisteja erilaisista taustoista.
– Asiakkaita käytetään paljon paneeleissa esimerkiksi elintarvikealalla uusien tuotteiden testaamisessa. En osaa sanoa, miten laajasti asiakaspaneeleita on käytetty juuri energiasektorilla. Turku Energialla on ainakin oma asiakasraatinsa, Heikkilä sanoo.
Kuopion Energia on 100-prosenttisesti Kuopion kaupungin ja sen asukkaiden omistama yhtiö.