Cannes Lions -festivaalin ensimmäiset palkinnot jaettiin eilen. Maanantaina jaetut kategoriat olivat Health & Wellness, Outdoor, Pharma, Print & Publishing ja Radio & Audio.
Palkintoja matkasi ensimmäistä kertaa Cannes Lionsin historiassa Armeniaan ja Nigeriaan.
Armenialaisen Tastes like bluen kampanja The End voitti pronssisen leijonan Radio & Audio -kategorian Sound design -sarjassa.
Nigerialaisen X3M Ideasin suunnittelema The Soot Life Expectancy -kampanja The Extra Step Initiativelle nappasi niin ikään pronssileijonan Health & Wellness -kategorian Non-profit / Foundation-led Education & Awareness -sarjassa.
Maanantaina Grand Prix -palkintoja jaettiin seuraavasti:
Outdoor
A British Original (Cultural Insight -sarja)
British Airways / Uncommon Creative Studio, Iso-Britannia
Print & Publishing
Newspapers inside the Newspaper Edition (Local Brand -sarja)
Annahar Newspaper / Impact BBDO, Arabiemiirikunnat
Radio & Audio
Lawyer, Ad Agency ja Strip Club (Consumer Services / Business to Business -sarja)
Telecommunication Company / Colenso BBDO, Uusi-Seelanti
Health & Wellness
The Last Performance (Insurance-sarja)
Partners Life / Special, Uusi-Seelanti
Health Grand Prix for Good:
Working with Cancer
Memorial Sloan Kettering Cancer Center / La Foundation Publicis, Publicis Conseil, Le Truc, Digitas, Saatchi & Saatchi Health, Publicis Groupe UK, Yhdysvallat
Pharma:
Scrolling Therapy (Patient Engagement -sarja)
Eurofarma / Dentsu Creative (Buenos Aires, New York, Chicago), Argentiina